Počasí dnes4 °C, zítra1 °C
Sobota 23. listopadu 2024  |  Svátek má Klement
Bez reklam

V Brně plánují propojit nenavazující cyklotrasy

Zprůjezdnění centra, propojení stávajících cyklotras a větší bezpečnost cyklistů je cílem nového vedení brněnského magistrátu v oblasti cyklodopravy. Konkrétnější představy, co a jak udělat, chce mít náměstek primátora pro dopravu Richard Mrázek (ANO) v lednu, až stihne problematiku cyklodopravy v Brně podrobněji nastudovat.

Angažovaná veřejnost, kterou zastupuje sdružení Brno na kole, cítí od současné koalice větší ochotu se otázce cyklodopravy ve městě věnovat. "Zatím jsme se sešli s náměstkem Martinem Anderem (SZ) a některými dalšími zastupiteli. Snažíme se posunovat dopředu," řekl předseda sdružení Michal Šindelář. S Mrázkem se mají sejít v lednu.

Vedoucí odboru dopravy Vladimír Bielko sdružení vyzval, aby předložili seznam opatření, která by se měla uskutečnit. "Samozřejmě chceme průjezdné centrum, dobudování páteřních tras, tedy spojení centra s městskými částmi. Ambicióznějším plánem jsou cyklopruhy na silnicích, kde nyní parkují auta. U nás existuje parkovací socialismus, tedy zábor veřejného prostranství zadarmo. Myslíme si, že především v centru by se měla některá parkovací místa rušit ve shodě s tím, jak vznikají parkovací domy a podzemní garáže, které nejsou dostatečně využité," řekl Šindelář.

Mrázek očekává, že by město mělo mít peníze z programovacího období EU 2014-2020 na opatření, která budou sloužit dopravě, nikoliv však rekreační cyklistice. "Musíme udělat síť cyklotras funkční a bezpečnou. Je potřeba, aby se cyklisté cítili bezpeční a zároveň řidiči neměli pocit, že jim cyklista skončí pod koly," míní Mrázek.

Sdružení Brno na kole by také rádo více komunikovalo s policií, která je podle Šindeláře velkou brzdou v uskutečňování opatření. "Při povolování protisměrné jízdy cyklistů v jednosměrce často návrh zamítli a ani se nevyjádřili, jak by to šlo udělat. Cyklopruhy na Kounicově se dělaly proti jejich vyjádření," doplnil Šindelář. Podobně je zatím negativní stanovisko policie k celodenní průjezdnosti centra.

Systematicky se začal věnovat cykloopatřením v Brně až Mrázkův předchůdce Robert Kotzian (ODS), Šindelář však městu vytýkal přílišnou pomalost a neschopnost vyčerpat ročně přislíbené tři miliony korun. Podle něj by bylo možné zvýšit podíl cyklodopravy do roku 2020 na deset procent. "Je to realistický cíl. Podle sčítání lidu v roce 2011 používalo kolo na cesty do práce a do školy 2,7 procenta obyvatel Brna. Ač nemáme tvrdá data, je zjevné, že počet lidí v ulicích na kole poměrně rychle vzrůstá," uvedl Šindelář.

Zdroj: ČTK

Štítky doprava, správa, Brno, cykloturistika, cyklistická trasa, Richard Mrázek, cyklista, ANO 2011, Martin Ander, Evropská unie, Robert Kotzian, ODS

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

V Brně plánují propojit nenavazující cyklotrasy  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.