Zprůjezdnění centra, propojení stávajících cyklotras a větší bezpečnost cyklistů je cílem nového vedení brněnského magistrátu v oblasti cyklodopravy. Konkrétnější představy, co a jak udělat, chce mít náměstek primátora pro dopravu Richard Mrázek (ANO) v lednu, až stihne problematiku cyklodopravy v Brně podrobněji nastudovat.
Angažovaná veřejnost, kterou zastupuje sdružení Brno na kole, cítí od současné koalice větší ochotu se otázce cyklodopravy ve městě věnovat. "Zatím jsme se sešli s náměstkem Martinem Anderem (SZ) a některými dalšími zastupiteli. Snažíme se posunovat dopředu," řekl předseda sdružení Michal Šindelář. S Mrázkem se mají sejít v lednu.
Vedoucí odboru dopravy Vladimír Bielko sdružení vyzval, aby předložili seznam opatření, která by se měla uskutečnit. "Samozřejmě chceme průjezdné centrum, dobudování páteřních tras, tedy spojení centra s městskými částmi. Ambicióznějším plánem jsou cyklopruhy na silnicích, kde nyní parkují auta. U nás existuje parkovací socialismus, tedy zábor veřejného prostranství zadarmo. Myslíme si, že především v centru by se měla některá parkovací místa rušit ve shodě s tím, jak vznikají parkovací domy a podzemní garáže, které nejsou dostatečně využité," řekl Šindelář.
Mrázek očekává, že by město mělo mít peníze z programovacího období EU 2014-2020 na opatření, která budou sloužit dopravě, nikoliv však rekreační cyklistice. "Musíme udělat síť cyklotras funkční a bezpečnou. Je potřeba, aby se cyklisté cítili bezpeční a zároveň řidiči neměli pocit, že jim cyklista skončí pod koly," míní Mrázek.
Sdružení Brno na kole by také rádo více komunikovalo s policií, která je podle Šindeláře velkou brzdou v uskutečňování opatření. "Při povolování protisměrné jízdy cyklistů v jednosměrce často návrh zamítli a ani se nevyjádřili, jak by to šlo udělat. Cyklopruhy na Kounicově se dělaly proti jejich vyjádření," doplnil Šindelář. Podobně je zatím negativní stanovisko policie k celodenní průjezdnosti centra.
Systematicky se začal věnovat cykloopatřením v Brně až Mrázkův předchůdce Robert Kotzian (ODS), Šindelář však městu vytýkal přílišnou pomalost a neschopnost vyčerpat ročně přislíbené tři miliony korun. Podle něj by bylo možné zvýšit podíl cyklodopravy do roku 2020 na deset procent. "Je to realistický cíl. Podle sčítání lidu v roce 2011 používalo kolo na cesty do práce a do školy 2,7 procenta obyvatel Brna. Ač nemáme tvrdá data, je zjevné, že počet lidí v ulicích na kole poměrně rychle vzrůstá," uvedl Šindelář.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.