V Brně si budou moct cestující nejpozději od konce listopadu koupit pro jízdu městskou hromadnou dopravou jízdenku přes SMS. Dopravnímu podniku se podařilo až ve třetím výběrovém řízení zvolit dodavatele služby, jímž je firma Direct Pay. Uspěla v konkurenci společností Airtoy a Materna Communication. K dispozici budou mít cestující zatím jízdenku na 75 minut a na 24 hodin, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí dopravního podniku Linda Hailichová.
Spuštění prodeje SMS jízdenek se v Brně zpozdilo zhruba o rok a půl. První i druhé výběrové řízení musel dopravní podnik zrušit. Vítězná firma Direct Pay nabídla nyní nejlepší finanční podmínky. Z prodané jízdenky dostane podíl 14,7 procenta, zatímco v jiných českých městech se provize pohybuje mezi 15 a 25 procenty. Direct Pay poskytuje službu v Liberci, dříve také v Českých Budějovicích, které však SMS jízdenky zrušily. Smlouvu podepsal dopravní podnik na dva roky a očekává, že měsíčně takto prodá 80.000 jízdenek.
"Mrzí nás průtahy se spuštěním, nicméně výsledek výběrového řízení je pro nás velmi pozitivní. Ukázalo se, že je možné jít cestou, která nebude pro dopravní podnik nevýhodná. Provize z prodané jízdenky bude jedna z nejnižších v Česku," uvedl generální ředitel podniku Miloš Havránek.
Ze začátku bude v nabídce jízdenka na 75 minut za 29 korun, papírová platí 60 minut a je o čtyři koruny levnější. Celodenní jízdenka bude stát 99 korun. "Uvidíme, jaké budou první zkušenosti, jestli nebude například větší poptávka po půlhodinových jízdenkách. Je možné portfolio postupně rozšířit," uvedla Hailichová.
SMS jízdenky už fungují v desítce českých měst a jsou alternativou pro cestující, kteří si nemají kde zakoupit papírovou jízdenku.
Zdroj ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.