Slavnostním nástupem kapitánů bude v sobotu 13. dubna v 10 hodin na Brněnské přehradě zahájena 67. plavební sezona.
Na hladinu poté vypluje všech pět dvoupalubových lodí, které nesou jména partnerských měst a také historická jednopalubová loď Brno, která bude v sezoně vyhrazena na vybraných spojích především k přepravě vozíčkářů a cyklistů.
„Novinkou v jízdním řádu bude v době od 1. června do 1. září zavedení večerního spoje s odjezdem v 19 hodin z bystrckého přístaviště do Veverské Bítýšky s návratem v 21.30 hodin a s polovičním jízdným oproti stanovenému přepravnímu tarifu,“ prozradil vedoucí lodní dopravy Dopravního podniku města Brna Martin Ecler.
Nově budou moci cestující, kteří nastoupí na loď v Bystrci, zaplatit v pokladně jízdenky bezhotovostně platební kartou.
Od zahájení plavební sezony 13. dubna si zároveň mohou zájemci koupit pojízdnou vstupenku do zoologické zahrady kombinovanou s plavbou lodí po Brněnské přehradě.
Cena této vstupenky je 200 korun. Pokud obě návštěvy zvládnou v jednom dni, mají zdarma i přepravu tramvají mezi stanicemi Zoo a Přístaviště.
V nové sezoně je pro návštěvníky připraven v Zoo Brno nový rozpis komentovaných krmení zvířat a v přístavu pak mohou nasednout na loď, která je dopraví na hrad Veveří nebo až do Veverské Bítýšky.
„Pojízdná vstupenka pro dospělé od 15 let stojí na hrad Veveří 200 korun, rodinná vstupenka 450 korun. Děti od 3 do 15 let platí 110 korun. Vstupenky je možné zakoupit na pokladně Zoo Brno nebo v přístavišti Bystrc,“ sdělila mluvčí brněnské zoo Monika Brindzáková.
Nejvíce viditelnou změnou v areálu přístaviště je zrekonstruovaná manipulační plocha v prostoru nad kotvou.
Hned na podzim po ukončení sezony 13. října se Dopravní podnik pustí do budování nového přístaviště pod hradem Veveří. Bude bezbariérové a z něho se i handicapovaní dostanou pohodlně a bez překážek až do hradu. Pro cestující začne fungovat v příštím roce.
Provoz lodní dopravy byl zahájen 5. května 1946 na trase Bystrc – Kozí horka – Sokolské koupaliště – Osada – Rokle – Obora – Zouvalka – hrad Veveří a zpět. V letech 1948 – 49 byla plavební dráha postupně prodloužena na Mečkov a do Veverské Bítýšky.
Výjimkou v pravidelném každoročním provozu byl rok 2009, kdy musela být kvůli čištění nádrže od sinic upuštěna hladina o deset metrů, a tím pádem nebylo možné lodní dopravu provozovat.
Foto: DPMB
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.