Náměstek primátora pro dopravu Matěj Hollan (Žít Brno) dnes představil nový projekt rezidentního parkování v Brně. Namísto složitého a nákladného systému tzv. „květinky“ navrhuje Žít Brno zavedení jedné zóny v celém městě s výjimkou historického jádra. S návrhem Žít Brno přišlo po neúspěchu původního konceptu, na které město nedostalo od ministerstva dopravy dotaci.
Kromě historického jádra by celé město bylo jednou zónou. Rezidenti by tak po zakoupení parkovacího oprávnění mohli parkovat v celém městě. „Systém by tak byl vstřícný ke všem Brňanům, kteří mají ve městě trvalé bydliště,“ nastínil náměstek primátora pro dopravu Matěj Hollan.
„Chci, aby se v Brně rezidentům parkovalo dobře. Nejsem příznivcem zbytečných regulací, proto jsem po diskuzích s odborníky a právníky přišel na vedení města s návrhem na zavedení jedné velké zóny mimo historické jádro.," uvedl Hollan. Prozatím prý nemá podporu u některých koaličních partnerů, kteří se staví za tzv. „květinkový“ systém, kdy rezident za několik set korun ročně může parkovat pouze v okolí svého bydliště, ale všude jinde platí ve zpoplatněných dobách, jako by byl mimobrněnský návštěvník. „To se pochopitelně setkává s velkou nevolí Brňáků,“ dodal Hollan.
„Co je důležité a na tom budu trvat, že rezidentní parkování je obec oprávněna zavést pouze tam, kde jsou objektivní problémy s parkováním. Důvod pro rezidentní parkování musí být pouze a jenom dopravní, nikoliv finanční,“ zdůrazňuje Hollan
Rezidenti zaplatí poplatek ve výši stokorun za první auto a mohou parkovat všude po městě. Poplatek za druhé auto už se bude blížit desetinásobku. Nerezidenti, tedy studenti, lidé dojíždějící za prací nebo obyvatelé, kteří v Brně nemají trvalé bydliště, budou platit parkovné. Žít brno chce motivovat nerezidenty, aby využívali P+R parkoviště, parkovací domy, parkovali na místech bez vyznačení speciálních parkovacích zón nebo dojížděli příměstskou dopravou.
„Pokud by se v praxi ukázalo, že v některých nejvíce zatížených lokalitách, například na Veveří, to nestačí, mohou jednotlivá vedení městských částí přistoupit následně k zavedení přísnějších režimů. Zajistit parkování pro rezidenty je nejdůležitější. V tuto chvíli ale žádné relevantní údaje prokazující, že problémy si způsobují Brňané sami, nemáme,“ ukončil náměstek Hollan.
Současný návrh bude teprve Žít Brno projednávat s koaličními partnery i opozicí, chce hledat přesnou podobu a podporu. „Pokud se nám podaří návrh na radě odsouhlasit, je na Brněnských komunikacích, aby vysoutěžily software a pak by bylo možné zavést rezidentní parkování," uvedl Hollan. Návrh rezidentního parkování se týká pouze aut, nikoliv motorek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.