Proměna Žabovřeské ulice v Brně na velkém městském okruhu z dvoupruhové na čtyřpruhovou by podle ředitele brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Davida Fialy měla být zahájena v příštím roce. Nyní se čeká, že dlouho odsouvaná stavba do několika týdnů dostane nový kladný posudek EIA a bude se moct pokračovat druhým kolem výběru zhotovitele.
„Nikdo do procesu EIA nevstoupil s připomínkami a nepředpokládáme, že by ještě vstoupil do vydání stavebního povolení," řekl Fiala. Dokumentace pro výběrové řízení je hotová a po doručení EIA už bude možné žádat o stavební
povolení, vykoupené jsou všechny pozemky. „Předpokládám, že příští rok zahájíme první etapu, druhou o rok později," řekl Fiala. Kompletní dokončení se předpokládá v roce 2023.
Fiala hovořil i o dalších silničních stavbách na jižní Moravě, které by měly brzy začít. „Pro obchvat Mikulova, který bude součástí dálnice D52, očekáváme každým dnem územní rozhodnutí. Otázkou je, kdy bude pravomocné, protože je deset spolků či fyzických osob, které se účastní řízení a pricipiálně odmítají vedení dálnice pod Pálavou," řekl Fiala. Chystá se také dokumentace pro stavební povolení a poté se zahájí vykupování pozemků. Pro další části směrem k Pohořelicím vzniká dokumentace pro územní rozhodnutí.
Problémy se stavbou posledního úseku k hranicím mají i Rakušané. „Úzce spolupracujeme a vedou zásadní soudní spor," řekl Fiala.
Optimistický je Fiala v případě obchvatu Břeclavi, kde se denně tvoří kolony aut na průtahu. Přípravy zpomalil, soudní spor, který se nyní dostal před Nejvyšší správní soud, jenž se musí vyjádřit ke kasační stížnosti. Podle Fialy se odpůrcům nezdají dostatečná kompenzační opatření, která musí silničáři udělat v oblasti Natura 2000. Jde o kácení i výsadbu, stavbu tůní a dalších přírodě prospěšných věcí.
„Jsme na to připraveni, máme vysoutěženou firmu, která to bude dělat. Věříme, že soud rozhodne v náš prospěch, protože si neumím představit, že bychom měli opakovat proces EIA ve chvíli, kdy na jeho základě máme vydané pravomocné územní rozhodnutí," řekl Fiala. Silničáři průběžně vykupují i pozemky a dokončují dokumentaci pro stavební povolení.
Stranou těchto nejsledovanějších staveb se chystá modernizace silnice z Pohořelic do Znojma, která má odstranit nebezpečná místa, především horizonty, za něž není vidět. „Prakticky současně jsme podali žádosti o územní rozhodnutí a uvidíme, jestli se bude pracovat po úsecích, nebo se zavře silnice celá," uvedl Fiala.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.