Do konce listopadu 2018 má být hotová studie tras klíčových silnic a dálnic v Brně a okolí. Tvůrce studie chce mít kraj vybraného v květnu. Na základě studie se budou aktualizovat krajské zásady územního rozvoje (ZÚR), poslouží také pro tvorbu nového územního plánu Brna.
Studie má vyřešit trasu dálnice D43 mezi dálnicí D1 a Kuřimí. Možnosti jsou buď přes Bystrc kolem Brněnské přehrady, nebo Boskovickou brázdou. Na výběru varianty bude záviset trasa i severně od Kuřimi k Lysicím. Dále se studie bude zabývat potřebností jihozápadní tangenty, která by spojila dálnice D1 a D52. Zároveň má vybrat nejvhodnější napojení území od Černovické terasy k Holubicím na dálnici D1. Studie proověří i některé další možné menší stavby, například na žádost městských částí či magistrátu obchvat Kníniček či Maloměřic a Obřan.
Studie vzniká proto, že předchozí vedení kraje nechalo zpracovat ZÚR, aniž rozhodlo o trasách zmíněných dálnic a rozhodlo se prověřit vzájemné vztahy a dopady na životní prostředí detailněji. "Chtěl bych, aby se do konce volebního období, tedy do podzimu 2020, rozhodlo o variantách řešených silnic a bude na další politické reprezentaci, aby je schválila. Rychleji to kvůli zákonným lhůtám nejde," řekl náměstek hejtmana Martin Maleček (Starostové pro jižní Moravu).
Kraj do zadání studie zapracoval připomínky Brna a dalších obcí, které považoval za relevantní, a při zpracovávání studie si chce dál s obcemi vyjasňovat stanoviska. "Chci, aby se odstranily ještě v této době zásadní střety a zůstaly maximálně principiální problémy," řekl Maleček.
Z připomínek kraj například uplatnil tu, která požadovala, aby se opustilo sledování varianty, jež se ukáže jako nerealizovatelná. Také zpřísnil imisní limit pro polétavý prach velikosti částic menší než 2,5 mikrometru. Veškeré studie pro imise, hluk a objem dopravy se budou modelovat k roku 2035.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.