Radnice Brna-Králova Pole chce, aby se během rekonstrukce tamního vlakového nádraží stavělo také parkoviště Park and Ride, které bude sloužit řidičům přijíždějícím do města od severu po Svitavské radiále. Volná plocha je k dispozici mezi silnicí a kolejištěm.
K dispozici má být minimálně 100 parkovacích míst, avšak v případě zrušení nepoužívané vlečky by to mohlo být 200 až 300 míst. Kdyby padlo rozhodnutí postavit parkovací dům, může být míst násobně více.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) počítá se začátkem rekonstrukce stanice v této brněnské městské části v roce 2020 či 2021, půjde o téměř dvoumiliardovou investici. "Jak velké bude parkoviště, záleží na tom, jak se ke zrušení vlečky postaví dopravní podnik. Také je potřeba vyřešit zhruba 20 garáží, které mají jejich majitelé jako dočasné stavby na městských pozemcích," uvedla starostka Králova Pole Karin Karasová (ANO).
Nyní ve všední den královopolským nádražím a přestupním terminálem projde 10.000 lidí. Pokud vznikne parkoviště pro řidiče, kteří přijíždějí do Brna od severu, lidí ještě přibude. V současnosti zde končí jedna tramvajová linka, jedna trolejbusová a projíždějí zde městské autobusové linky a končí jedna meziměstská. Vlaky od Tišnova jezdí v ranní špičce po 15 minutách.
Radnice usiluje také o to, aby podchod vedoucí na nástupiště byl proražen do ulice Myslínova. Do té se lze dostat zatím pouze úzkým tunýlkem zhruba 200 metrů od nádraží. "Tato část Králova Pole je tratí a výpadovkou od města oddělená. Takto by se do ní zlepšil přístup," řekla Karasová.
SŽDC plánuje opravit budovu z 50. let, kdy se nové královopolské nádraží stavělo. Část jí chce také zbourat, protože je ze 70 procent nevyužitá. Městská část však ještě uvažuje o tom, že půjde o atraktivní prostor pro soukromé podnikatele. "Také by zde mohla být pošta, pokud by měla zájem," řekla Karasová. Cestující získají po rekonstrukci také bezbariérový přístup na nástupiště.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.