Mezi nejnebezpečnější úseky na dálnicích a silnicích první třídy na jižní Moravě patří dva na silnici I/50 mezi sjezdem z dálnice D1 a Slavkovem u Brna a křižovatka na silnici I/43 do Skalice nad Svitavou a do Drnovic. Vyplývá to z Allianz Automapy, kterou pojišťovna zpracovala na základě dat policie z let 2013 až 2015.
Jako rizikové hodnotí tato místa i policie a snaží se nedostatky řešit s Ředitelstvím silnic a dálnic, řekl dnes ČTK vrchní komisař Lubomír Sedlák z jihomoravského ředitelství. Žebříček, jak jej sestavila pojišťovna, vychází z počtu nehod, které nejsou v daném úseku více než 100 metrů od sebe, a z toho, jaké mají nehody důsledky na životy a zdraví.
Jako nejrizikovější hodnotí úsek silnice I/50 u odbočky na Velešovice, kde se za sledované období stalo sedm nehod, při nichž se těžce zranilo pět lidí. Podle Sedláka už se zde ale povedlo udělat v posledních dvou letech opatření, která bezpečnost zvýšila. "Umístily se zde sloupky zvané balisety a snížil se počet jízdních pruhů před křižovatkou směrem do Slavkova ze dvou do jednoho. V úseku se opakovaně upravovalo vodorovné a svislé dopravní značení. V letech 2015 a 2016 došlo i k výraznému snížení počtu nehod. Nadále však křižovatku nelze označit za vyhovující především kvůli vyjíždění vozidel z vedlejší silnice na hlavní," řekl Sedlák. Tento týden budou policisté s příslušnými orgány řešit, jak ještě zvýšit bezpečnost.
Jen o pár set metrů dál směrem do Brna je další rizikový úsek s osmi nehodami za tři roky, jedním mrtvým, třemi těžce zraněnými a jedním lehce. "Řidiči často nepřizpůsobí rychlost a způsob jízdy všem okolnostem. Silnice je v daném úseku směrově i výškově členitá - zatáčka v klesání a následné stoupání s protisměrným obloukem. Rychlost aut je zde vyšší a případné kolize mají tragičtější následky. Dvě nejtragičtější nehody byly střety osobních aut s protijedoucím nákladním," uvedl Sedlák.
Silnice I/43 z Brna na Svitavy je dlouhodobě považovaná za nepříliš bezpečnou, protože intenzita dopravy je na úrovni dálnice a křižovatky už mnohde kapacitně nestačí. Jediné účinné řešení policisté vidí ve stavbě nové čtyřpruhové silnice. V úseku u odbočení na Skalici nad Svitavou a Drnovice se za tři roky stalo osm nehod se třemi těžkými a jedním lehkým zraněním. "Místo hodnotíme dlouhodobě jako vysoce rizikové a opakovaně na ně upozorňujeme ŘSD i krajský úřad," řekl Sedlák.
Problémem je neexistence levých odbočovacích pruhů. Ve chvíli, kdy odbočující auto zastaví a dává přednost protijedoucímu, vzniká potenciálně kolizní situace a extrémně roste riziko nehody. "Několik let se bezvýsledně projednává jejich stavba. Snahou policie je vyřešit problém co nejdříve," řekl Sedlák.
Policie riziková místa vyhodnocuje dlouhodobě. Letos úřady a správce silnic upozornila zhruba na 90 rizikových míst. Podle mapy pojišťovny patří do pětice nejrizikovějších ještě křižovatka Kasárna u Znojma a křižovatka na silnici I/55 u odbočky do Lužice.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Odbočka na Skalici nad Svitavou chtělo byto něco s tím udělat :-) odbočit po ránu je fakt něco když koukáte až budou přerušována čára nejde nic vidět