Jihomoravský kraj začal v červnu letošního roku s výstavbou kruhové křižovatky, zastávek a nového mostu na silnici II/430 u Bedřichovic a Podolí u Brna. Krajská silnice je tak průjezdná jen z části.
3. listopadu 2015 omezilo Ředitelství silnic a dálnic z důvodu oprav na dálnici D1 kolem Brna ve směru na Prahu silniční provoz pouze na jeden jízdní pruh, došlo také k úplnému uzavření sjezdu z dálnice D1 na 203. kilometru na státní silnici I/50 (na ulici Ostravskou), tedy hlavní přístupovou silnici z Vyškova do Brna, a na 201. kilometru u letiště.
„Jedná se o významnou stavbu na velmi frekventované silnici. Tento kruhový objezd je zde velmi potřebný, protože jde o úsek, kde docházelo k řadě dopravních nehod. Na této stavbě, která je po celou dobu práce na ní průjezdná v jednom směru, jsou v současné době zřízeny semafory. ŘSD nám svoji stavbu oznámilo v červenci, ale naši stavbu už nešlo zastavit. Prosím všechny řidiče o trpělivost. V letošním roce se sešlo velké množství stavebních prací kraje i státu a v některých momentech je velmi těžké vše dokonale zkoordinovat,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Zdeněk Pavlík.
Jak doplnil, komunikace s ŘSD se zlepšuje, a i díky tomu se podařilo předejít dopravním komplikacím na jiných úsecích. „Chceme se začít scházet opravdu velmi pravidelně a často, abychom co nejvíce doladili postupy v příštích letech,“ sdělil Pavlík, který také poděkoval Policii České republiky za spolupráci.
Kraj v letošním roce investuje do opravy silnic druhých a třetích tříd přes 1,8 miliardy korun. Opravy komunikací kvituje i policie, podle které se i díky kvalitnějším silnicím snižuje nehodovost v kraji.
„Opravu jsme připravili tak, že se uzavře jeden směr dálnice a ve druhém směru je možné jezdit systémem 2+1. Vzhledem k tomu, že zde jede až 70 tisíc vozidel denně, jeden pruh je nedostačující. Projekt jsme tedy změnili tak, aby se i původně uzavřená polovina dálnice dělala po půlkách. Takže se dostáváme do systému 2+2 pruhy,“ vysvětlil Jan Hoření z ŘSD s tím, že oprava kvůli tomu trvá déle a nejde pokládat beton (to je možné pouze v celé šíři pruhu dálnice).
„Nicméně aby bylo možné položit svrchní vrstvu asfaltu s co nejdelší trvanlivostí (15 let až 20 let), je nutné ji pokládat vždy v celém pruhu a bez spár. Jinak by se začala drolit,“ objasnil Hoření důvod nutnosti několikadenního uzavření sjezdů a omezení provozu na dálnici D1.
Zástupci kraje i ŘSD připomněli, že jsou vázání zákonem o zadávání veřejných zakázek. Nedokáží tak předvídat, zda skutečně začnou s plánovanými stavbami přesně podle původních plánů.
Tisková zpráva
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.