Brno získalo skoro miliardu na nové tramvaje, do ulic vyrazí nové ekologické vozy

Autoři | Foto DPMB

Po Brně bude do konce příštího roku jezdit pětadvacet nových tramvají Škoda 45T. Dopravce totiž uspěl se dvěma žádostmi o podporu, díky čemuž město získá téměř miliardu korun na modernizaci vozového parku. Nové obousměrné nízkopodlažní tramvaje nahradí starší vozy a přinesou pohodlnější a ekologičtější cestování po jihomoravské metropoli.

Po Brně bude do konce příštího roku jezdit hned pětadvacet nových tramvají. Dopravní podnik totiž uspěl se dvěma žádostmi o podporu z programu Modernizačního fondu TRANSGov. Ministerstvo životního prostředí přikleplo městu dotaci v celkové výši 941 milionů korun na nákup pětadvaceti nových obousměrných nízkopodlažních tramvají Škoda 45T.

Věděli jste...?
Program TRANSGov je součástí Modernizačního fondu financovaného z výnosů emisních povolenek. Jeho cílem je snižování emisí, zlepšení kvality ovzduší a rozvoj nízkoemisní veřejné dopravy v Česku.

„Tento úspěch potvrzuje, že Brno jde správným směrem, tedy směrem k ekologičtější dopravě. Každá nová tramvaj znamená nejen komfortnější cestování, ale i menší dopad na životní prostředí. Jde o vozy, které již v Brně jezdí a se kterými jsme spokojeni,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková (ODS). Dotace pokryje polovinu nákladů na pořízení vozidel.

Podle generálního ředitele Dopravního podniku města Brna (DPMB) Miloše Havránka je pět tramvají v provozu už od letošního podzimu, zbylých dvacet výrobce dodá během příštího roku.

„Za posledních sedm let jsme získali více než sedm miliard korun na nákup nových vozidel i na obnovu a rozvoj dopravní infrastruktury. Je to jediný způsob, jak rozvíjet naši službu v souladu s aktuálními požadavky na komfort cestujících a technický rozvoj veřejné dopravy,“ doplnil Havránek.

Cena jednoho vozu Škoda 45T mírně přesahuje 75 milionů korun. Tramvaje jsou klimatizované, nízkopodlažní a obousměrné. V současnosti jich po městě jezdí dvacet, v příštím roce přibude dalších dvacet a na konci roku 2026 by tak mělo v Brně jezdit celkem čtyřicet tramvají tohoto typu.

Nové vozy postupně nahradí starší tramvaje KT8 a T6A5. Dopravní podnik obousměrné soupravy využívá zejména na lince 8, která je ukončena úvratí, nebo při výlukách. Aktuálně například na lince 3 kvůli stavbě trati na Kamechy.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Brno, DPMB, doprava, MHD, tramvaj, dotace

Komentáře

Zatím zde nejsou vloženy žádné komentáře.

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.