Rekonstrukce nádraží v brněnském Králově Poli výrazně pokročila. Od středy 30. dubna se cestujícím otevřou první zrekonstruovaná nástupiště a část podchodu. Kompletně hotovo má být do příštího jara, už tento podzim ale začne lidem sloužit nová moderní nádražní budova.
Rekonstrukce nádraží v brněnském Králově Poli postupuje rychlým tempem. Pro cestující, kteří museli počítat kvůli stavbě s omezením komfortu, bude od středy 30. dubna přístupná první dokončená část objektu. Dostanou se na zrekonstruované první a druhé nástupiště, přístupná bude také část podchodu
Na podzim se cestujícím otevře i zcela nová nádražní budova, kompletní rekonstrukce by měla být hotová do příštího března. Stavba v místě probíhá od podzimu 2023, hlavní práce v kolejišti se rozběhly loni v květnu.
Pondělí, 20. května 2024, 10:40
Pracovníci nádraží v Brně-Králově Poli v pátek uzavřeli, dnes dělníci započali plánovanou demolici. Do dvou let na místě vyroste nová moderní budova za necelé tři miliardy korun. Rozšíří se podchod, nová budou také kolejiště a nástupiště.
Na nové nádražní budově, která bude sloužit jako zázemí pro celý dopravní terminál, dělníci nyní pracují. Aktuálně montují střechu, zasklívají fasádu včetně oken a dveří, provádí i zateplení. Uvnitř pak staví sádrokartonové příčky, instalují rozvody vzduchotechniky a dalších technických zařízení.
„Už zítra se otevřou pro veřejnost první zrekonstruovaná nástupiště. Stavba probíhá rychlým tempem, takže už na podzim začnou cestující využívat zbrusu novou nádražní budovu. Většina prací bude hotová letos v prosinci,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Rekonstrukce se netýká jen samotného nádraží, dělníci současně začali pracovat na odvodnění, kabelových trasách a trolejovém vedení. Nejen ve stanici, ale i v navazujícím úseku do Kuřimi vybudovali nové mosty a nadjezdy.
„Práce se přesunou do zbývající části kolejiště a na přilehlé třetí nástupiště. Souběžně bude probíhat také dílčí rekonstrukce druhé koleje mezi Královým Polem a Maloměřicemi,“ popsal plány na nadcházející týdny generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
S omezením v Králově poli musí počítat cestující 23. až 26. května, kdy je v plánu úplná výluka královopolské stanice. Dojde k instalaci dálkového řízení provozu. Celkové náklady stavby činí 3,4 miliardy korun, přičemž stát získá 2,5 miliardy z evropské dotace.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám