Brněnský dopravní podnik vyměnil jeden ze 17 vizuálů nové kampaně, který měl i negativní ohlasy. Byl na něm slogan Jsme vaše seznamka a muž si zezadu prohlížel ženu stojící před ním. Kritici vizuálu vyčítali, že evokuje obtěžování žen muži v MHD. Nový slogan zní Jsme vaše místo pro rande, žena má v ruce květinu a druhou rukou se drží s mužem. Vyplývá to z informací, které médiím poskytla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Nová kampaň s názvem Jsme víc než MHD, spuštěná v lednu, má ukázat, že jde o víc než jen přepravní službu a že ve vozech lze zažít i různé věci. „Čas strávený v našich vozech cestující využívají k odpočinku, relaxaci, ručním pracím, čtení, studiu a podobným aktivitám. Zatímco 16 plakátů, které znázorňují zmíněné činnosti, je dle reakcí povedených, plakát, který poukazoval na fakt, že se dá v MHD seznámit, se ukázal být pro některé problematický," uvedla Tomaštíková.
Úterý, 28. ledna 2025, 10:40
Brněnský dopravní podnik v minulém týdnu spustil novou kampaň, jejímž cílem je posílit vztah s cestujícími a obyvateli města. Za svůj přístup k tvorbě jednoho z plakátů si podnik záhy vysloužil velmi rozporuplné reakce veřejnosti. Problematickým se...
Úterý, 21. ledna 2025, 11:06
Brněnský dopravní podnik spustil novou kampaň, jejímž cílem je posílit vztah s cestujícími a obyvateli města. Za svůj přístup k tvorbě jednoho z plakátů si však podnik záhy vysloužil kritiku ze strany feministického kolektivu Sdruženy. Plakát s...
Přímých reakcí, tedy nikoliv na sociálních sítích, přišlo podle ní do dopravního podniku jen několik. „Dostali jsme několik podepsaných e-mailů, v nichž nás někteří podporovali, jiní považovali vizuál za nepříliš šťastný. Všechny byly napsané slušně a konstruktivně," řekla Tomaštíková. Podnik podle ní tyto názory na lehkou váhu nebere.
Kampaň brněnského dopravního podniku, který využívá lehkou nadsázkou a humor, přišla zhruba půl roku poté, co se do pražské MHD dostala kampaň zaměřená na sexuální obtěžování v MHD. Do toho lidé, kteří se tomuto tématu věnují, zařazují nejen explicitní oslovení oběti či fyzický kontakt, ale i to, že například muž na ženu upřeně hledí. Cílem kampaně bylo na toto nevhodné a nežádoucí chování nejen upozornit, ale vysvětlit, jak mu mohou spolucestující zabránit.
Další dvě fáze kampaně představí brněnský podnik v dalších částech roku. Ve druhé části na letácích představí, v čem je v Česku výjimečný, ve třetí fázi se na letácích objeví pozitivní zprávy od cestujících, které firma dostává.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.