Brněnský dopravce dokončil opravy kolejí na mostě přes ulici Křížkovského za téměř 46 milionů korun. Vylepšení snižuje hluk a vibrace tramvají, což ocení hlavně obyvatelé v okolí. Provoz šalin nebyl během oprav zásadně omezen, jezdily v místě po jedné koleji.
Pracovníci právě dokončili opravy kolejí na mostě u výstaviště přes ulici Křížkovského. Práce, které začaly v polovině srpna, stály téměř 46 milionů korun, ale provoz hromadné dopravy zůstal bez větších omezení. Tramvaje jezdily střídavě po jedné koleji. Dnes odpoledne už se po opravě vrátily na obě koleje. Náklady na rekonstrukci pokryl DPMB ze svého rozpočtu.
„Během této investiční akce jsme opravili téměř 287 metrů tramvajové trati, z čehož 60 metrů se nachází přímo na mostě. Tato trať byla již ve špatném technickém stavu a opravu vyžadovala,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Úterý, 3. září 2024, 13:50
Třetí fáze modernizace pisárecké vozovny je u konce. Pracovníci dokončili stavbu vratné smyčky, která dopravci ušetří čas i peníze, protože se šalináři nebudou muset jezdit otáčet až na Mendlovo náměstí. V areálu vozovny také vyrostla největší...
Projekt se zaměřil hlavně na obnovu hydroizolace mostní konstrukce. Pro lidi žijící v okolí to přinese výhody. Byla vylepšena a rozšířena zařízení na mazání kolejí, a na most se přidaly speciální gumové prvky a nové upevnění kolejnic. Tyto změny pomůžou omezit hluk a otřesy od projíždějících tramvají. „Ke zmíněným opatřením jsme přistoupili z důvodu snížení hluku způsobeného právě tramvajovou dopravou,“ doplnil Havránek.
Soupravy na tramvajové lince 1, která po mostě projíždí, místem jezdily jednokolejně. „Už během této opravy nám výrazně pomohla nově postavená vratná smyčka v Pisárkách, protože v úseku mezi pisáreckou vozovnou a Mendlovým náměstím není takový provoz jako dříve způsobený manipulačními jízdami,“ dodal Havránek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.