Zástupci Jihomoravského kraje se dohodli s Českými drahami, že dopravce bude zajišťovat provoz vlaků Moravia na dalších deset let. Podepsaná smlouva platí od letošního prosince do prosince roku 2034, doplnila krajská mluvčí Helena Ondřejová v tiskové zprávě.
České dráhy budou i nadále provozovat dvě nejvytíženější regionální linky, tedy S2 z Křenovic do Letovic a S3 z Hustopečí do Křižanova. Dopravce převezme také linky S9 z Břeclavi do Hodonína a S51 z Břeclavi do Šakvic. Krajští radní o tom rozhodli už v březnu.
„O veřejnou zakázku projevili zájem tři dopravci, přičemž nejnižší cenu nabídly právě České dráhy. Provozované jednotky ujedou zhruba 4 a půl milionu vlakových kilometrů ročně. Cena za jeden kilometr jízdy jednou jednotkou vychází na 44, 60 Kč. Oproti původním předpokladům tak Jihomoravský kraj výrazně ušetří,“ řekl náměstek hejtmana pro dopravu Jiří Crha, který za kraj smlouvu podepsal.
České dráhy, které v nabídkovém řízení uspěly proti RegioJetu a Arrivě, na sebe berou roli dopravce. Zajistí tedy provoz jednotek podle krajem nastaveného jízdního řádu. „Těší nás další vítězství v takto velké a specifické soutěži a rádi zajistíme provoz elektrických vlaků Moravia i v dalších deseti letech. Smlouva na provoz jihomoravských příměstských vlaků z naší strany počítá zejména se strojvedoucími a dispečery, ale zajistíme také další služby související například s plánováním jízdního řádu, zásobením jednotek vodou, čištěním vlaků, navazující údržbou nebo náhradní dopravou,“ uvedl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.
Opravy, údržbu a čištění jednotek Moravia bude zajišťovat v rámci plného servisu jejich výrobce Škoda Transportation. Smlouvu s ní má kraj na 30 let.
Sedmatřicet elektrických souprav Moravia pořídil Jihomoravský kraj za 6 a půl miliard korun. Šest jednotek je dvouvozových, jednatřicet čtyřvozových. V provozu jsou všechny od loňského léta. Na páteřních linkách v jihomoravském kraji převezou 10 milionů cestujících ročně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
jaksi v článku chybí že kraj ušetril na průvodčích kteří už nejsou v ceně a poptává 100 nových revizoru - takže výrazná úspora může být taky velká nula (prostě jen jiná hromádka peněz )