Vedení Vyškova se mnoho let snaží dostat nákladové nádraží ze zastavěného území města. Nyní s zdá, že se podaří plán realizovat, začátek prací naplánovali na rok 2026. Místo stanice sloužící k překladu kamenů nebo dřeva vyrostou stovky parkovacích stání. K jiné poloze nákladiště povede nová obslužná komunikace.
Nákladové nádraží ve Vyškově už dlouhodobě neodpovídá potřebám. „Vše souvisí se zásadní modernizací železniční trati mezi Brnem a Přerovem. Současná nakládková a vykládková kolej je dlouhodobě nevyhovující jak vlastním provozem vůči okolní zástavbě, tak i prostorově v souvislosti s výhledovými zvyšujícími se potřebami, především v případě drážního kameniva z opatovického kamenolomu,“ uvedl v tiskové zprávě místostarosta Vyškova Roman Celý (KDU-ČSL).
Nákladové nádraží v centru města navíc omezovalo cestující. „Nádraží má sloužit výhradně jako moderní odbavovací prostor pro obyvatele města a přilehlého okolí, nikoliv jako překladiště kameniva či sypkých hmot, což zvyšuje zátěž pro obyvatele i cestující v podobě hluku, vibrací a prašnosti,“ doplnil Celý.
Nemalé zastoupení má i nakládka železného šrotu, po kůrovcové kalamitě rovněž doznívají přepravy dřeva. Vlaky s kamenivem jsou nakládané prakticky denně, což klade vysoké nároky i na silniční nákladní dopravu. Většina trasy z lomu se nachází v těsné blízkosti zástavby.
V prostoru vzniklém po přestěhování nádraží vedení města plánuje postavit parkovací místa. „Po vymístění je v nově vzniklém území v plánu postavení přibližně 500 parkovacích míst. Nádraží se má stát spádovou oblastí pro čtyřicet tisíc lidí. Ti se po železnici stejně jako Vyškované dostanou do Brna za zhruba patnáct minut,“ upřesnil Celý
Nová nakládková plocha má vyrůst v prostoru armádní vlečky v těsné blízkosti průmyslové zóny Sochorova. Souvisí s tím další klíčový záměr města, chtějí významně ulevit Dědicím, které jsou zatížené navážením materiálu ze zmiňovaného lomu. Těžká technika z Opatovic se sice Dědicím zcela nevyhne, nicméně nebude zatěžovat páteřní Dědickou ulici vedoucí do centra Vyškova.
Městským záměrem je vybudování nové dopravní trasy z Opatovic přes ulici Víta Nejedlého ve směru na Radslavice. Částečně by město na dané komunikaci provedlo patřičné úpravy, nová obslužná komunikace by pak kopírovala trasu vlečky. Představovala by největší investiční akci Vyškova. Dlouhá má být zhruba dva kilometry.
„Přípravné stavební práce, které nebudou mít vliv na železniční dopravu, můžou začít již v roce 2026. To klíčové v případě zdvoukolejnění trati má ve Vyškově proběhnout mezi lety 2029 a 2031,“ uzavřel Celý.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.