Další posun ve stavbě nového dopravního díla hlásí silničáři v největším moravském městě. Plánovaná výstavba tunelu pod vinohradským sídlištěm, která bude součástí Velkého městského okruhu (VMO), se dala do pohybu už minulý měsíc s dokončením podkladů k pracím na průzkumné štole. Statní organizace nyní vypsala výběrové řízení na zakázku za zhruba 684,5 milionu korun.
Aby mohli dělníci začít razit 1,5 kilometru dlouhý tunel pod Vinohrady v Brně, musí nejdřív udělat průzkumnou štolu. S podklady Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přišlo na konci minulého měsíce, nyní vyhlásilo výběrko na zhotovitele. „Předpokládaná hodnota zakázky je 684,5 milionu bez daně. Tunelová štola (geotechnický průzkum a monitoring) bude podkladem pro realizaci dalšího úseku VMO ve východní části Brna,“ napsal na sociální síti X generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
ŘSD zahájilo výběrové řízení na zhotovitele průzkumné štoly na akci “I/42 Brno, VMO Vinohrady”. Předpokládaná hodnota zakázky je 684,5 mil. Kč bez DPH. Tunelová štola (geotechnický průzkum a monitoring) bude podkladem pro realizaci dalšího úseku VMO ve východní části Brna.
— Radek Mátl (@MatlRadek) December 12, 2023
Úsek s tunelem naváže na křižovatku v Rokytově ulici, která se otevře příští rok. Na opačné straně se vynoří u Malé Klajdovky a (MÚK) se připojí na Jedovnickou ulici u současné tramvajové zastávky Líšeňská.
Celková délka nové části okruhu bude mít přes dva kilometry a zahrne úsek pod vinohradským sídlištěm a mimoúrovňovou křižovatkou (MÚK) Líšeňská. Součástí stavby je i oprava stávající silnice II/373 s možností převedení na silnici I/42.
„Stavba propojí VMO od MÚK Rokytova spolu s MÚK Líšeňská s Ostravskou radiálou na ulici Jedovnickou v celé své délce, a tím umožní plynulý průjezd městem Brnem od D1 Brno jih,“ popsali silničáři. S ražbou tunelu pracovníci začnou v roce 2028 a práce pak potrvají zhruba pět let. Celkové náklady na stavbu podle předpokladů vyšplhají na 9,3 miliardy korun bez daně.