Počasí dnes19 °C, zítra24 °C
Pátek 3. května 2024  |  Svátek má Alexej
Bez reklam

Brno sleduje stavbu mostu v Pisárkách. Použitý beton by vystačil na tři fotbalová hřiště

Stavba tramvajové smyčky v brněnských Pisárkách opět pokročila. Dělníci začali s betonáží mostu. Za jeden den vylijí do mostní konstrukce materiál, který by pokryl minimálně tři velká fotbalová hřiště. Ojedinělý stavební proces lidé sledují z provizorní vyhlídky u zastávky Lipová, odkud budou pozorovat i další vývoj dopravní točny.

Vybudování mostu je nejobtížnější částí celé dopravní točny v pisárecké vozovně. Opěry a pilíře už stojí a pracuje se i na železobetonové konstrukci mostovky. Stavaři za jeden den zpracují téměř tisíc metrů krychlových betonu, což je podle technicko-provozního ředitele Dopravního podniku města Brna (DPMB) Vítězslava Žůrka unikátní akce.

Další výjimečný stavební okamžik nastane ve druhé polovině října, kdy dělníci položí výhybky. „Jde o takzvanou kolejovou harfu, tedy napojení patnácti kolejí vedoucích z vozovny na jednu centrální, která se připojí na hlavní trasu na Mendlovo náměstí. Celková délka tohoto rozvětvení je pětadevadesát metrů a je největší, jaké lze v tramvajových vozovnách v republice vidět,“ popsal generální ředitel DMPB Miloš Havránek.

Brno buduje šalinám novou smyčku, aby měla chystaná hala zastávku

Snadnější způsob dopravy chystá pro návštěvníky budoucí multifunkční haly brněnský dopravce. Novou smyčku pro šaliny, která ušetří čas i peníze, staví ve vozovně Pisárky, kde se doposud řidiči s vozem neotočili. Náročnou stavbu za stovky milionů...

Součástí vratné smyčky je i nová opěrná zeď, jež umožní vybudování dvou slepých kolejí, kde bude dopravce přes noc odstavovat šaliny. Zároveň odděluje areál vozovny od parkovacích míst u budoucí multifunkční haly na brněnském výstavišti.

Točna ušetří čas i peníze

Díky nové smyčce, jejíž stavba by měla být dokončena příští rok v srpnu, se vozy budou moct dříve otáčet, a dopravní podnik tak ušetří miliony. „Řidiči se nyní musí při cestě od přehrady do pisárecké vozovny jezdit otáčet až na Mendlovo náměstí. Vratná smyčka umožní najíždění přímo. Ušetříme tak čas i provozní náklady, které jsme vyčíslili na šest milionů korun ročně,“ vysvětlil Havránek.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto DPMB

Štítky Most, Vratná smyčka, Betonáž, Tramvaje, DPMB

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Marie Glanczová

včera jsem jela trolejbusem od Mendláku směr Nový Lískovec-jela jsem to skoro hodinu-uzavřená silnice kolem Riviery, takže všechno přes Hlinky, Strojírenský veletr, uprostřed Hlinek uzavřená jedna část-je normální tohle všechno tak naplánovat-to máme idioty a nesvéprávné lidi na radnici?

Čtvrtek, 12. října 2023, 12:46Odpovědět

Brno sleduje stavbu mostu v Pisárkách. Použitý beton by vystačil na tři fotbalová hřiště  |  Doprava  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.