Stavba tramvajové smyčky v brněnských Pisárkách opět pokročila. Dělníci začali s betonáží mostu. Za jeden den vylijí do mostní konstrukce materiál, který by pokryl minimálně tři velká fotbalová hřiště. Ojedinělý stavební proces lidé sledují z provizorní vyhlídky u zastávky Lipová, odkud budou pozorovat i další vývoj dopravní točny.
Vybudování mostu je nejobtížnější částí celé dopravní točny v pisárecké vozovně. Opěry a pilíře už stojí a pracuje se i na železobetonové konstrukci mostovky. Stavaři za jeden den zpracují téměř tisíc metrů krychlových betonu, což je podle technicko-provozního ředitele Dopravního podniku města Brna (DPMB) Vítězslava Žůrka unikátní akce.
Další výjimečný stavební okamžik nastane ve druhé polovině října, kdy dělníci položí výhybky. „Jde o takzvanou kolejovou harfu, tedy napojení patnácti kolejí vedoucích z vozovny na jednu centrální, která se připojí na hlavní trasu na Mendlovo náměstí. Celková délka tohoto rozvětvení je pětadevadesát metrů a je největší, jaké lze v tramvajových vozovnách v republice vidět,“ popsal generální ředitel DMPB Miloš Havránek.
Pondělí, 27. března 2023, 11:00
Snadnější způsob dopravy chystá pro návštěvníky budoucí multifunkční haly brněnský dopravce. Novou smyčku pro šaliny, která ušetří čas i peníze, staví ve vozovně Pisárky, kde se doposud řidiči s vozem neotočili. Náročnou stavbu za stovky milionů...
Součástí vratné smyčky je i nová opěrná zeď, jež umožní vybudování dvou slepých kolejí, kde bude dopravce přes noc odstavovat šaliny. Zároveň odděluje areál vozovny od parkovacích míst u budoucí multifunkční haly na brněnském výstavišti.
Díky nové smyčce, jejíž stavba by měla být dokončena příští rok v srpnu, se vozy budou moct dříve otáčet, a dopravní podnik tak ušetří miliony. „Řidiči se nyní musí při cestě od přehrady do pisárecké vozovny jezdit otáčet až na Mendlovo náměstí. Vratná smyčka umožní najíždění přímo. Ušetříme tak čas i provozní náklady, které jsme vyčíslili na šest milionů korun ročně,“ vysvětlil Havránek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
včera jsem jela trolejbusem od Mendláku směr Nový Lískovec-jela jsem to skoro hodinu-uzavřená silnice kolem Riviery, takže všechno přes Hlinky, Strojírenský veletr, uprostřed Hlinek uzavřená jedna část-je normální tohle všechno tak naplánovat-to máme idioty a nesvéprávné lidi na radnici?