S velkým očekáváním sledují lidé z Čebína a okolí stavbu obchvatu, který vzniká nedaleko města. Čtyři kilometry dlouhý úsek mají silničáři takřka hotový a finišují s posledními pracemi tak, aby stavba byla na podzim hotová. Po dokončení se má místním ulevit od hluku.
Po obchvatu se volá v obci vzdálené zhruba dvacet kilometrů od Brna desítky let. Většina místní zástavby se totiž nachází v bezprostřední blízkosti krajské silnice, přes níž denně jezdí tisíce aut. Místní se proto vyrovnávají s hlukem a otřesy. Nekomfortní situaci změní až nová stavba za skoro půl miliardy korun, jež povede dřívější polní cestou. Dělníci mají po roce práce většinu stavebních úprav za sebou.
„Na hlavní trase obchvatu je dokončena vrstva a probíhají dokončovací práce na mostních objektech, vazačské práce na mostních římsách a jejich následná betonáž. Hotové je také přemostění Sentického potoka a jeho tok je převeden do nově vydlážděného koryta,“ sdělil Jan Kuhn za společnost Metrostav, jež je zhotovitelem prací.
V projektu se počítá s kompletním přeložením silnice II/385, vybudováním nové okružní křižovatky, čtyřech nových mostů nebo necelých dva kilometry dlouhých protihlukových stěn. Celkové náklady dosahují 430 milionů korun. Velkou část peněz získal krajský úřad, který je investorem, díky dotaci z Evropské unie. Ta činí zhruba 380 milionů. Dokončení se odhaduje na podzim roku 2023. Napojovat se budou řidiči v Kuřimi a u Sentic.
„Je to největší stavba v historii Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje. Každý, kdo v Čebíně bydlí nebo jím projíždí, ví, jak je výstavba obchvatu důležitá,“ sdělil už dříve Drbně šéf jihomoravských silničářů Roman Hanák (ČSSD).
V budoucnu na obchvat Čebína měl navázat severní obchvat Hradčan. Krajský úřad, jakožto správce silnic druhých a třetích tříd, uvedl, že v plánu jsou i další dopravní stavby. Například obchvat u Blučiny nebo brněnské městské části Tuřany.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.