Přímé spojení na vídeňské letiště z brněnského nádraží zajistí na dva roky dopravce Gepard Express, rozhodlo Brno. Město dalo společnosti přednost před nabídkou podnikatele Radima Jančury, který službu nyní provozuje. Gepardi poprvé vyjedou v červnu.
Brno vysílá na mezinárodní letiště Schwechat vlaky půl roku. Cílem je, aby se lidem zpříjemnilo cestování. Donedávna bylo nutné při cestě vlakovou soupravou přestupovat na jiný spoj. Službu, který byla v pilotním režimu, od prosince provozovala firma Regiojet.
Nyní ale radní rozhodli, že s cestami žlutých vlaků za peníze města je konec. Nabídku podniku Jančury předčil podnikatel Albert Fikáček, který je majitel Gepard Express. Kontrakt brněnské firmě zaručuje, že od 11. června až do konce roku 2025 bude vysílat na letiště pravidelný spoj. Počítá se, že vlaky jednou denně každý den. Město poskytne firmě na záměr dotaci. Za letošní a příští rok zaplatí přes 40 milionů korun.
„Za klíčové považuji to, že se podařilo dohodnout pro cestující ještě výhodnější časy, než byly ty dosavadní. Díky tomu je možné při brzkém příjezdu na letiště a pozdějším odjezdu z něj stihnout celou ranní odletovou a večerní příletovou špičku. Tento požadavek byli schopni splnit oba zájemci. Rozhodla nižší cena a kratší čas cesty. Oproti dnešnímu stavu stráví cestující ve vlaku přibližně o 35 minut méně, při porovnání aktuálních nabídek vychází vybraný dopravce lépe o 15 minut,“ uvedl brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS) důvody, proč výběrko vyhrál Gepard.
Středa, 29. března 2023, 12:20
Letiště ve Vídni najelo na vylepšený letový řád, který cestujícím přináší bezmála dvě stě destinací. Z Rakouska se letadlem například lidé dostanou do Porta, Tokia či Los Angeles. Mezinárodní aeport, jenž je oblíbený i pro lidi z Jihomoravského...
Moravská metropole zavedla přímé vlaky na vídeňské letiště i přesto, že ve městě se nachází rovněž Letiště Brno. Z města ale létají pouze dvě přímé linky do Londýna a nově italského Bergama. Naopak z Vídně se lidé dostanou až do 190 destinací. Jihomoravský kraj přitom měl ještě před pěti lety smělé plány, že jižní Moravu spojí pravidelnými linkami s Milánem, Římem, Bruselem, Lvovem a Barcelonou, a navíc v létě se Splitem a Dubrovníkem. Nápad se ale nikdy nepovedlo přenést z papíru do praxe.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Je moc dobře, že Jančura s nespolehlivostí a nečistotou svých vlaků skončí...
Kdo to je Brno? Vaňková zas potřebuje moc peněz?? Nevyzdimala Brno dost?