Brno čeká otevíračka dalšího tunelu pro šaliny. Po zprovoznění tubusu k bohunickému kampusu se rýsuje městu nová a půl kilometru dlouhá stavba v Žabovřeské ulici. Dělníci po pokládce kolejí dokončují poslední práce. Městský dopravce očekává, že na jaře zahájí provoz.
Dělníci s dopravním dílem, které je součástí Velkého městského okruhu v úseku Žabovřeská, jsou prakticky hotoví. Zbývají poslední stavební úpravy. Po dokončení podstoupí stavba vyražená ve skále pod Wilsonovým lesem testování. „Pokládka kolejí v tunelu je již dokončená. Nyní pokračují práce na instalaci sítí trakční vedení a elektroinstalace a bezpečnostních zařízení a práce na zastřešené silniční galerii. Předpokládáme, že první tramvaj se tunelem projede v první polovině roku,“ sdělila Drbně Lucie Trubelíková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, která má objekt ve správě.
Podle Trubelíkové zatím není stavovaný termín, kdy do objektu poprvé vjedou šaliny. Předpokládá ale, že k tomu dojde v únoru či březnu. Zatěžkávací zkoušku vyhlíží rovněž cestující, kterým výstavba komplikuje více než dva roky cestování. Brněnský dopravní podnik věří, že ke zprovoznění dojde na jaře. „Počítáme s tím, že na jaře plně obnovíme tramvajovou linku 1,“ řekla Hana Tomaštíková, mluvčí Dopravního podniku města Brna, který před měsícem otevřel tunel u bohunického kampusu.
Původně se předpokládalo, že na novou trať vyjedou vozy poprvé už v lednu. Jenže projekt, při kterém padlo jedenáct tun trhaviny, nabral nakonec zpoždění o několik měsíců. Důvodem byly bezpečnostní opatření. „Z pohledu celkového dokončení stavby platí stanovený harmonogram. Nabrali jsme pouze krátké zpoždění v tramvajové části, kde došlo na požadavek ke změně zabezpečení. Jedná se ale o dílčí záležitost, celek zůstává zachován,“ sdělil už dříve ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) David Fiala.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.