Brněnské nádraží čeká proměna. Město chystá v případě, že zhotovitel získá včas stavební materiál, na podzim zahájení prací na přestavbu prostoru před hlavním železničním uzlem. Rekonstrukce přinese největší změny pro chodce a motoristy, kteří nově neodbočí od vlakové stanice doleva k autobusovém nádraží Grand.
Brněnský magistrát přišel s nápadem na kultivaci nepřívětivého veřejného prostoru u brněnského nádraží letos v černu. Po čtvrt roce oznámil, že má hotové veškeré formální náležitosti k uskutečnění plánu, který v mnohém kopíruje návrh předchozího vedení města. Očekává se, že po stavebních úpravách dojde k několika změnám. Například od Masarykovy ulice po obchodní centrum Letmo se vyzvedne silnice mezi uliční frontou a prvním nástupištěm tramvajové tratě do úrovně chodníků a zastávky. Přibudou také varovné pásy pro zrakově postižené. Součástí stavby bude odstranění zábradlí podél severní strany nástupiště, a tato část komunikace se nově stane pěší zónou.
Dále dojde k úpravě pěších ploch v přechodu přes šalinové koleje a navazující plochy chodníku a vozovky podél jižní strany zástavby, tedy blíže k budově nádraží. „Vozovka v jižní části prostoru, v ploše přechodu, bude navržena s krytem z asfaltobetonu. V šířce přechodu bude vložen ostrůvek umožňující snadnější přecházení a snadnější orientaci. Před vstupem do budovy hlavního nádraží bude zřízeno místo pro přecházení propojující chodník a nástupiště tramvajové trati. V celém rozsahu úpravy jsou navržena veškerá bezbariérová opatření,“ sdělil informace radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).
Podle brněnské radnice dojde také k omezení aut. „Spolu se stavebními úpravami proběhne i změna dopravního značení v celé oblasti, které bude regulovat počet projíždějících aut, a tudíž dojde ke zklidnění lokality. Bude zakázáno levé odbočení od viaduktu směrem k nádraží a dále levé odbočení od nádraží na ulici Benešovu. Levé odbočení bude povolenou pouze dopravní obsluze. Trvalá parkovací stání nahradí stání obrátková,“ popsala Anna Dudková z tiskového střediska brněnského magistrátu.
Brno počítá, že opravy vypuknou na podzim nebo příští rok na jaře. Záleží ale na tom, jak se popasuje zhotovitel se zásobou stavebního materiálu. Současný betonový povrch se nahradí žulou. Právě na dodávce materiálů závisí nyní termín rekonstrukce, jež vyjde na necelých 12 milionů korun. Práce si vezmou na starost z části Brněnské komunikace a vybraný dodavatel.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.