V plném proudu jsou práce na výstavbě Velkého městského okruhu v Brně, který aktuálně roste v úseku Tomkovo náměstí a Rokytova, kde aktuálně dělníci rozebírají starý silniční most přes řeku Svitavu. Demolice mostního objektu v Provazníkově ulici potrvá zhruba tři týdny a řidiči pojedou přes mostní provizorium.
Stavebníci se vybavili hydraulickými nůžkami a začali s očekávanou demolicí pravé poloviny mostu, na níž se dlouho připravovali. V první fázi dělníci frézovali nebo sundali svodidla a sítě. Nyní se pracovníci zaměří na odstranění nosníků. Náročné práce si rozdělili do tří etap a k ruce si vzali například hydraulické nůžky nebo jeřáb, který se využije zejména při druhé části prací. Nosníky totiž přenese nad řekou na břeh řeky.
„Podle harmonogramu potrvají práce zhruba tři týdny. Celková demolice mostu ale bude postupná a potrvá mnohem déle. Předpokládáme, že zabere zhruba půl roku,“ řekl Drbně Vladimír Vařeka, správce stavby Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které jsou hlavním investorem projektu.
Po dobu stavebních prací se musí vyrovnat s dopravními omezeními také motoristé, kteří jezdí od května po mostním provizorium. Lokalitou se jezdí oběma pruhy v každém směru a po náhradní konstrukci se pojede až do dubna příštího roku, kdy státní příspěvkovka plánuje zprovoznit rampu Nová Dukelská, pravou stranu mostu přes Svitavu a rampy Karlova. Při jízdě po provizorním mostu musí řidiči dát nohu z plynu.
„Žádáme řidiče o dodržování dopravního značení, které omezuje rychlost přejíždění po mostním provizoriu na 20 kilometrů v hodině a maximální tonáž na 22 tun. Při nerespektování omezení se tvoří nadměrný hluk a dochází ke škodám na provizorní konstrukci,“ popsala Lucie Trubelíková, mluvčí ŘSD.
Po dokončení dopravního díla, jež vyjde na více než dvě miliardy korun, vzniknou například dvě nové mimoúrovňové křižovatky, šest mostů a šest protihlukových stěn o délce více než dva kilometry. Kompletně hotovo má být do roku 2024.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.