Ražba tramvajového tunelu, která je součástí stavby Velké městského okruhu (VMO) v úseku Žabovřeská, je u konce. Dělníci prorazili poslední metry ve skále pod Wilsonovým lesem a přesouvají se na další fázi prací. V dopravním objektu dobudují vnitřek nebo únikovou štolu.
Ražení dopravní stavby, jež měřila celkem 334 metrů, začalo v květnu. Dělníci odstřelovali skálu zhruba třikrát denně. Nyní došlo k slavnostnímu dokončení, jemuž přihlíželo i desítky příchozích, kteří pozorovali, jak dělníci finišují s pracemi. Po proražení vylezli pracovníci z objektu a za potlesku přihlížejících zakončili čtvrteční šichtu.
„Při odstřelech jsme použili 13 tun trhaviny a vyvezlo se celkem 30 tisíc metrů krychlových zeminy. V tunelu je nyní nutné udělat vnitřní část, únikovou štolu, dále jsou na stavbě v plánu v nejbližší době opěrné zdi nebo lávka pro pěší,“ shrnul ředitel Závodu Brno Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) David Fiala.
Podle generálního ředitele brněnského dopravního podniku Miloše Havránka by se šaliny na nové trati mohly objevit už za dva roky. „Věřím, že tunelem už v lednu 2023 projedou první tramvaje linky 1,“ sdělil Havránek.
Vybudování tramvajového tunelu je jednou z hlavních částí při stavbě VMO v úseku Žabovřeská, která dlouhodobě patří mezi nejproblematičtější místa v moravské metropoli a pravidelně se tam tvoří kolony. Pomyslný dopravní špunt odstraní právě nový dopravní projekt. Řidičům přinese rozšíření dvoubodové vozovky na čtyřproudovou. Celé dílo plánuje ŘSD, které je hlavním investorem stavby, do roku 2024. Náklady činí 2,03 miliardy korun. Zhotovitelem je sdružení firem Eurovia, Hochtief a Subterra. V Brně nyní dělníci pracují na další části okruhu na Tomkově náměstí, kde převážně demolují a překládají inženýrské sítě.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.