Modernizace železniční trati Brno–Zastávka končí postupuje do další fáze prací. Po pokládce kolejí a začíná etapa, při níž se bude instalovat trakční vedení v celé trase. Kvůli navazující výluce ve stanici Střelice začíná dnes úplná vlaková výluka, která potrvá až do konce září. Doposud místem jezdily alespoň dálkové vlaky po jedné kolejí. Náhradní dopravu zajistí autobusy.
Zhruba 8,5 kilometru dlouhá trať dostala loni nový spodek a svršek, včetně méně hlučných bezstykových kolejí. Opravily se nebo postavily nové propustky, mosty, protihlukové stěny a železniční přejezdy. Specialisté ze Skanska a Elektrizace železnic nyní instalují trakční vedení v celé trase a dokončují práce na navazující koleji směrem na Tetčice.
„V nově zbudované zastávce Starý Lískovec vzniklo ostrovní nástupiště a novou zastávku jsme vybudovali i v obci Ostopovice. Lidé se mohou těšit na bezbariérové přístupy, rekonstruovaná nástupiště a rychlejší a bezpečnější přepravu mezi Brnem a přilehlými obcemi,“ popsal projektový manažer Skanska Ondřej Zedník.
Nové zastávky v Lískovci a Ostopovicích se zprovozní nejdříve od nového grafikonu, tedy od 12. prosince. Stávající rekonstruované zastávky Troubsko a Střelice dolní začnou lidem sloužit od ukončení výluky 20. září.
Přestože k 2. červenci hlavní několikaměsíční traťová výluka skončí, naváže na ni další výluka v železniční stanici Střelice a v koleji ve směru na Tetčice a Moravské Bránice. Z důvodu zahájení výluky nepojedou osobní vlaky mezi a Střelicemi.
„K 2. červenci skončí hlavní práce mezi Střelicemi a Brnem. Pracovat začneme na trakčním vedení na první i druhé koleji a tyto práce potrvají do 20. září. V tento den pak bude obnoven vlakový provoz pro veřejnost mezi Brnem a Střelicemi a také návazné vlakové spoje a my budeme pokračovat pouze v pracích na zbývajících staničních kolejích v železniční stanici Střelice. Poslední výluka stavby bude ukončena k 29. říjnu, kdy se provoz v celé modernizované trase plně obnoví,“ upřesnil Zedník za zhotovitele. Od konce října po zbytek roku a na jaře 2022 se ještě uskuteční opravy komunikací a dokončovací práce.
První etapa prací vyjde ne více než dvě miliardy korun, na druhou etapu je vypsaný tendr. Dokončení nové trati netrpělivě vyhlíží i okolní obce nedaleko Brna. Například v Troubsku nebo Ostopovicích si slibují, že stavba přinese vyšší bezpečnost chodců a zlepšení dopravní infrastruktury.
„U nás v Ostopovicích díky této velké stavbě získáme železniční zastávku, která nám tady dlouho scházela. Benefit, který nám tato zastávka přinese, značně převyšuje nepříjemnosti, které samozřejmě během stavby zakoušíme, hlavně při dopravě stavebních materiálů. Pro nás to bude jednoznačně přínos a věříme, že to výrazně zlepší dopravní obslužnost naší obce do budoucna,“ sdělil starosta obce Ostopovice Jan Symon (nez).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.