Řidiči, kteří vyjíždějí z brněnského Královopolského tunelu ve směru od Svitav, jezdí po novém povrchu, kterým je tzv. tichý asfalt. Hlavní výhodou silničářské technologie je to, že snižuje hlučnost až o 3-6 decibelů. S pracemi začali řemeslníci na začátku května a skončili minulý týden.
Takzvaný tichý asfalt je speciálně navržená směs, se kterou jsou bohaté zkušenosti ze Skandinávie i západní Evropy a postupně se prosazuje i v Česku. „Nízkohlučné asfalty se používají v zastavěných oblastech, s požadavky na jeho využití se setkáváme ze strany státu i měst stále častěji. Vrstva je méně stlačitelná a pokládka vyžaduje extrémní důraz na kvalitu,“ říká popsal hlavní stavbyvedoucí Martin Chodil ze Skanska, která projekt Ředitelství silnic a dálnic ŘSD zhotovitela.
Stavba se rozdělila do tří etap. Kvůli projektu se museli řidiči vypořádat s částečnými uzavírkami. Stavbu nakonec silničáři zvládli dokončit o týden dříve, než se původně předpokládalo.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.