V brněnské Žabovřeské ulici odstartovala další etapa prací na výstavbu velkého městského okruhu (VMO), jejíž hlavním cílem je vybudování nového tramvajového tunelu ve skále pod Wilsonovým lesem. S prvními odstřely začali dělníci dnes odpoledne. Dopravy se zatím omezení nedotkne.
Hlavní investor stavby, jímž je Ředitelství silnic a dálnic (RŠD) ČR, začal s prvními zkušebními odstřely minulý měsíc. V pondělí pak začal ostrý režim. Pro řidiče se zatím nic nemění. Doprava se odklání po nově zbudované provizorní silnici, která vede kolem zařízení staveniště u Kamenomlýnského mostu.
„Odstřely skály na Žabovřeské, jejichž realizace, vzhledem k zóně ovlivnění, již bude vyžadovat úplnou uzavírku silnice I/42 předpokládáme během června,“ sdělil ředitel Závodu Brno ŘSD ČR David Fiala, který
Při přípravách, ražbě a následných bezpečnostních kontrolách nebude komunikace I/42 průjezdná. Celkem dělníci při demolici použijí 100 kilo trhaviny v 56 vrtech. „Samotný proces odstřelu nám zabere zhruba hodinu. Jednotlivé odstřely nebudou probíhat nahodile, ale v přesně stanovených časových intervalech. V pracovních dnech půjde o rozmezí 11:00 – 13:00 a 18:30 – 20:30. O víkendech s ohledem na nižší intenzitu dopravy plánujeme tři časové intervaly, a to dopolední 9:00 – 11:00, odpolední 13:00 – 15:00 a podvečerní 17:00 – 19:00. Ukončení odstřelů předpokládáme v prosinci,“ dodal Fiala.
Při první etapě etapy budování okruhu ještě zbývá dokončit poslední část prací. „Během dubna byly vybudovány výjezdy ze stavby a vjezdy na ni přímo z ulice Žabovřeské. Díky tomu se po dokončení prací na I. etapě projektu – předpokládáme, že to bude nejpozději v červnu – sníží provoz na ulici Bráfova. Chtěli bychom tímto požádat řidiče, aby vozidlům, která na stavbu vjíždí nebo z ní vyjíždí, věnovali zvýšenou pozornost,“ uvedla brněnská primátorka Markéta Vaňková (ODS).
Dostavba VMO v Žabovřeské ulici v Brně bude trvat zhruba tři roky. Nový úsek městského okruhu vyjde na bezmála dvě miliardy korun. Díky tunelu dojde k rozšíření vozovky na čtyři pruhy, vnikne zastřešená galerie a hlavně zanikne úzké hrdlo, kterým denně projede čtyřicet tisíc aut.
„Tramvajový tunel s únikovou štolou bude tvořit jedna tunelová trouba. Délka jižní přesypané části je 3 m, délka ražené části je 334 m, délka severní přesypané části je 164 m. Šířka tramvajové trati v tunelu je 7 m, šířka oboustranných nouzových chodníků v tunelu je minimálně 1,43 m. Světlá výška v tunelu nad temenem kolejnice je navržena 6 m. Úniková štola z tunelu kolmo k VMO má délku cca 50 m. Šířka únikové štoly je 2,6 m,“ popsala mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.