V Husovickém tunelu začalo testování úsekového měření. Zpomalte, radí řidičům dopravní aktivisté

Autoři | Foto

V Husovickém tunelu se dnes poprvé uvedly do provozu radary na úsekové měření. Zatím zařízení fungují v pilotním režimu, od května se má přejít na ostrý provoz. Záměr se nelíbí aktivistům ze spolku Brno autem, podle nichž není k zavedení opatření žádný přesvědčivý důvod.

Informaci o tom, že v jedné z klíčových dopravních staveb v moravské metropoli, kterou má ve správě Ředitelství silnic a dálnic, se počítá s úsekovým měřením, oznámili policisté minulý týden. Podle jejich argumentů je hlavním cílem opatření zvýšení bezpečnosti provozu a celkové zklidnění dopravy. Naopak členové skupiny Brno autem tvrdí, že v tunelu už bezpečno dávno je a dokládají to na statistikách. 

Dokázal bych pochopit úsekové měření někde, kde se pravidelně stávají nehody. Jenže v Husovickém tunelu se za patnáct let provozu, přičemž jím projelo více než 191 milionů aut, stalo pouhých 31 nehod. Pravděpodobnost nehody je tak 0,000016 %,“ řekl Drbně předseda spolku Brno autem Jan Mandát. Podle něj se proto takové opatření nemusí zavádět. Navíc se obává, že radary budou sloužit pouze k tomu, aby se generovaly peníze z pokut. 

Nohu z plynu

Dopravní aktivisté rovněž v souvislosti s úsekovým měřením nabádají řidiče k tomu, aby po dobu testování dali při průjezdu tunelu nohu z plynu. Obávají se totiž toho, že po vyhodnocení dat získají policisté pro svůj záměr silný argument. 

V rámci testování se měří, kolik motoristů jede rychle. Pokud policisté vyhodnotí, že určité procento řidičů překračuje pravidelně rychlost, získají pro úsekové měření rázem opodstatnění – jestliže se jezdí rychle, stoupá pravděpodobnost nehody,“ myslí si Mandát, který se společně s dalšími zástupci spolku chystá ještě s policisty vést jednání. 

Povyk je pochopitelný

Krajský koordinátor dopravy Pavel Čížek z BESIP v souvislosti se záváděním úsekového měření sdělil, že povyk okolo radarů chápe. Podle něj část řidičů vidí měření jako pouhý nástroj na vybírání pokut. Na druhou stranu dodává, že je to jeden z mála, ne-li jediný efektivní nástroj, jak zklidnit dopravu a umravnit šoféry, a to i v Husovickému tunelu. 

Za normálního provozu mají radary v Husovických tunelech své opodstatnění. Je tam komplikovaný výjezd, kde dochází ke křížení dopravy mezi automobily, autobusy a trolejbusy, a tvoří se také dlouhé kolony,“ uvedl minulé pondělí pro Drbnu Čížek.

Hodnocení článku je 56 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Měření, Radary, tunel, Policie, Brno, radar, doprava, Ředitelství silnic a dálnic, Pavel Čížek, BESIP

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.