Dopravní podnik města Brna (DPMB) v návaznosti na aktuální vládní opatření přechází z prázdninového provozu zpět na standartní provoz. Od středy druhého prosince jezdí šaliny a trolejbusy podle klasického jízdního řádu pro pracovní dny, autobusy nadále jezdí podle prázdninového jízdního řádu.
V návaznosti na vládní opatření a klesající stupeň protiepidemického sytému PES, od středy 2. prosince pojedou tramvajové a trolejbusové linky podle jízdních řádů pro běžné pracovní dny. Autobusové linky prozatím zůstávají na prázdninovém provozu.
S nástupech školáků zpátky do škol od 30. listopadu, obnovuje dopravní podnik provoz školních linek š85, š86, š87, š88 a také zvláštních školních spojů na běžných linkách.
Stále zůstává v platnosti zrušeni víkendových nočních autobusových linek v 0:30 a v 1:30 od Hlavního nádraží. Provoz nočních rozjezdů v pracovních dnech zůstává beze změn. Ruší se však některé posilové spoje.
Ochrana dýchacích cest stále zůstává jako povinná výbava cestujících. Cestující mají stále povinnost nosit roušky ve všech vozech hromadné dopravy a také na nástupištích všech zastávek.
Změnou prošly zastávky na znamení. Vozy hromadné dopravy už nezastavují na každé zastávce a je znovu potřeba dávat signál řidiči k zastavení.
Nově se v jízdních řádech neoznačují bezbariérové spoje, ale naopak se značí ty nevhodné. Výskyt nízkopodlažních vozů je už tak vysoký, že je zbytečné je v jízdních řádech označovat piktogramem osoby na vozíku. Dopravní podnik se pro tento krok rozhodl z důvodu zpřehlednění jízdních řádů.
„U linek, kde garantujeme jako nízkopodlažní více než polovinu odjezdů, značíme celou linku jako bezbariérovou a v jízdním řádu jsou naopak vyznačeny symbolem $ ty spoje, které nízkopodlažní nejsou. Princip značení tedy otáčíme,“ vysvětil dopravní ředitel Dopravního podniku města Brna Jan Seitl. Nové značení se týká většiny linek – například to jsou 1, 4, 8, 9, 30, 32, 40, 49, 57, 63 a další.
„Nízkopodlažnost vozů MHD je jednou z našich dlouhodobých priorit, pro mnoho skupin cestujících je snadný nástup a výstup z vozu při přepravě klíčový. Nejsou to jen lidé s handicapem, ale i senioři a rodiče s kočárky nebo malými dětmi. Po pořízení 40 nových autobusů v letošním roce činí celkový podíl nízkopodlažních vozů 77 procent, u autobusů dokonce 94 procent,“ přiblížil generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.