Křižovatka spojující frekventovanou Kníničskou s Bystrckou ulicí projde přestavbou. Řidiči musí při odbočování k hypermarketu UNI HOBBY a benzinové stanici přejíždět tramvajové koleje. V místě je hustá doprava a auta mají často problém z opačného směru vyjet. Brno a Jihomoravský kraj proto chystají stavbu mimoúrovňové křižovatky za 386 milionů korun.
Po ulici Kníničská projíždí až 20 000 aut za den. Část z těchto řidičů u obchodního centra UNI HOBBY odbočuje na ulici Bystrckou a kříží přitom tramvajové koleje. Ve špičkách se na křižovatce kupí auta a lidé mají problém vyjet z nedaleké benzínové pumpy i z obchodního centra.
Jihomoravský kraj proto uzavřel s městem Brnem dohodu o vzájemné spolupráci na stavbě mimoúrovňové křižovatky Kamenolom. „Na křižovatce dnes evidujeme zvýšený počet dopravních nehod. Tvoří se zde kolony, řidiči nebezpečně odbočují přes koleje a jiní zas nemohou ve špičce vyjet ani z přilehlé benzínové pumpy, ani z parkoviště u obchodního centra," uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Roman Hanák.
Situaci podle něj vyřeší komplexní přestavba křižovatky. Projekt počítá s přebudováním křížení silnic a kolejí na mimoúrovňovou křižovatku Přímý směr z města do Bystrce a naopak zůstane pro auta zachován. Tramvajový provoz bude oddělený, projekt myslí i na pěší a cyklisty.
„Návrh umožní vedení segregované tramvajové tratě současně se souběžným vedením přímé komunikace směrem z centra do Bystrce v mírném lokálním zahloubení do stávajícího terénu pod nově vzniklou okružkou, ponechává přímé vedení komunikace z Bystrce do centra vnější stopou podél řeky Svratky a zaručuje prostorovou návaznost na stávající most přes řeku Svratku," popsal Hanák.
Nově vzniklá okružní křižovatka bude nadvýšena o asi čyři a půl metru. „Pěší a cyklistická doprava bude řešena v prostoru kamenolomu lávkou přes celý dopravní koridor, na levém břehu řeky Svratky s napojením na stávající cyklostezku podél řeky, na straně kamenolomu klesne rampa lávky do prostoru zastávky trolejbusů,“ shrnul plány Hanák.
Celá akce by měla přijít na přibližně 386 milionů korun, přičemž Jihomoravský kraj by se na stavbě podílel 126 miliony. „O datu zahájení prací je zatím předčasné diskutovat. Čeká nás ještě dlouhé období příprav,“ ukončil Hanák.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
A co takhle radši opravit Hitlerovu starou dálnici od Bystrce až po světelnou křižovatku ,Kohoutovice,Žebětín , Troubsko ?? Však sa už po tom nedá pomale jezdit!!!
Hlavně už dodělejte ten dopravní "sifon" kolem řeky ze Žabin do Pisárek.
Stačilo už před lety v místě křižovatky vyzvednout tramvajové kolejiště a automobilovou křižovatku ponechat na stávající úrovni, jen mírně upravit pro zvýšení průjezdnosti. Takhle pár lidí udělá dobře svým bankovním účtům, celková částka citelně převýší půl miliardy Kč a termín prozatím v nedohlednu :-)