Firma MOSS logistics v Hustopečích staví nový skladovací areál s názvem Megahall nedaleko současného sídla firmy směrem na Starovičky. Největší obavy vzbuzuje debata o zhoršení už tak kritické dopravní situace v Hustopečích.
Největším problémem ve stavbě Megahall, který se nadále řeší je zhoršení dopravní situace. Hustopečemi denně projede až patnáct tisíc aut. „Za největší úskalí dodnes považujeme průjezd nákladních vozidel a kamionů přes celé Hustopeče do firmy. Jako Rada města jsme požádali MOSS o vypracování odborného posouzení vlivu dopravní zátěže,“ říká starostka Hustopečí Hana Potměšilová.
Firma požadavkům města vyhověla a stojí si za tím, že nový areál nijak neovlivní dopravu ve městě. S jejich tvrzením souhlasí i odborná zpráva z října minulého roku, která vliv na dopravu popisuje jako nízký až zanedbatelný. „Prostory v žádném případě plynulost provozu neohrozí, to zásadně odmítáme. Není třeba se něčeho bát. Naše kalkulace je v případě plných skladů zhruba dvacet vozidel do a ze skladu. Takové množství aut nemůže mít na hustotu dopravy větší vliv,“ vysvětluje generální ředitel MOSS Logistics Petr Šťastný.
Okolo Hustopečí je více průmyslových podniků, které ovlivňují dopravu ve městě. „Horší doprava není jen kvůli MOSS logistics, ale obecně kvůli průmyslové zóně v Šakvicích, kde sídlí další tři velké firmy a ty musí projet téměř celými Hustopečemi. Co se týče Megahall, tak bychom byli raději kdyby vznikla na druhé straně, kde je kruhový objezd,“ dodává Potměšilová.
Na toto mají podobný názor i v MOSS logistics. „Situaci v Hustopečích nezapříčiňuje stavba jedné haly, obecná příčina je v kapacitě silnic, nevyhovující infrastruktuře, nárůstu dopravy obecně. Silniční síť prostě není přizpůsobená k nynějšímu provozu, jezdí více osobních i nákladních aut,“ popisuje mluvčí MOSS logistics Eva Ondrůjová.
Není to poprvé, co se řeší dopravní situace. Je to ale složité, protože u Hustopečí je jeden sjezd a pokud by se postavil další, tak by od sebe byly pouhé tři kilometry. „O sjezdu už se mluví hrozně dlouho, a dokonce už jednou byl i vyprojektovaný u Velkých Pavlovic, ale poté přišla krize, takže se to celé zastavilo. Stát má pochopitelně jiné priority než postavit sjezd u malého jihomoravského města. Jedinou možností jsou investoři, ale s tím, že by se jednalo o stovky milionů, je to nereálné,“ vysvětluje Potměšilová.
Projekt Megahall se připravoval čtyři roky a se stavbou se začalo v červenci tohoto roku. Práce by měly být hotovy v červenci příštího roku. Areál bude mít celkovou rozlohu takřka jedenáct tisíc metrů čtverečných, což jsou zhruba dvě fotbalová hřiště. MOSS patří mezi jedny z největších logistických firem v České republice a zaměstnává skoro 500 lidí. „Nové zaměstnance do skladů začneme hledat na jaře 2020, ale nebudou to desítky lidí najednou, vše půjde postupně. Pokusíme se získat do nového skladu lidi z Hustopečí a okolí, tak jak je to dosud,“ říká Šťastný.