V Brně dnes začala roční velká výluka hlavního nádraží. Kvůli opravám mostů přes Hybešovu a Křídlovickou ulici a modernizaci zabezpečovacího zařízení se na nádraží nedostanou vlaky do Břeclavi, Vyškova a Slavkova, nepojedou na něj ani rychlíky od Tišnova. Místo hlavního se bude používat dolní nádraží a ve větší míře také židenické, slatinské a královopolské nádraží. Ve všední dny se výluka dotkne dvou třetin ze 60.000 lidí, kteří nádražím průměrně procházeli.
Lidé nyní musí sledovat v jízdních řádech, z jakého nádraží jejich vlak vyjíždí, případně na jakém končí a podle potřeby využít náhradní dopravu. Základním spojením hlavního a dolního nádraží je autobusová linka 61, která jezdí v pravidelném intervalu a v případě nárazové potřeby po příjezdu vlaku jsou připravené záložní autobusy. Na dolním nádraží pro tuto výluku vznikly nové čekárny, jsou zde pokladny i sociální zázemí.
Dále jako náhradní doprava jezdí v pravidelném krátkém intervalu vlaky mezi židenickým a hlavním nádražím, některé zajíždějí až do Králova Pole. Odtud je také možné dostat se do centra a k hlavnímu nádraží tramvají s označením P6. Od hlavního nádraží jezdí také autobusové spoje E63 do Chrlic a E77 do Slatiny. Regionální autobusy také pokračují z Chrlic dále až k hlavnímu nádraží.
Výluka se týká také vlaků RegioJetu, které pojedou přes dolní nádraží a zastaví i v Židenicích, stejný model volí i České dráhy pro dálkové vlaky mezi Prahou a Břeclaví.
Ve stanicích budou během výluky informátoři, kteří lidem pomohou zorientovat se ve změnách. Lidé si mohou také přečíst informace na internetu, nebo si vzít ve stanicích letáky s přehledem změn.
Náklady na opravy mostů a na nové zabezpečovací zařízení budou 2,2 miliardy korun, zajistí bezproblémovou provozuschopnost hlavního nádraží do doby, než se postaví nové nádraží.