Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zadala Sudopu Brno zakázku na aktualizaci dokumentace pro stavební povolení na elektrizaci a zdvoukolejnění trati mezi Brnem a Zastávkou u Brna. Po letech nucených odkladů tak bude možné začít po získání stavebního povolení stavět. SŽDC předpokládá, že přípravné práce by mohly začít zhruba za rok a hlavní stavební práce by mohly začít na jaře roku 2020.
Stavba byla nachystaná k zahájení již začátkem tohoto desetiletí, na dlouho ji však zdržel Josef Dvořák se svým spolkem Voda z Tetčic, který aktuálně blokuje například stavbu velkého městského okruhu v Brně. Soudům a SŽDC několik let trvalo, než se vypořádaly se žalobami spolku. Podle ŠZDC šlo o čistě účelové a zdržovací žaloby.
Sudop má zajistit nejen dokumentaci, ale i veškeré podklady ke stavebnímu povolení, které by mělo být vydané do konce poloviny příštího roku a o prázdninách má být vypsaná soutěž na firmu, která bude stavět.
Dvacetikilometrová trať bude mít po modernizaci dvě koleje v celé délce a budou po nich jezdit elektrické vlaky rychlostí až 120 kilometrů za hodinu, dnes se zde většinou jezdí osmdesátkou. Vzniknout mají nové zastávky ve Starém Lískovci a v Ostopovicích. Díky vyšší kapacitě tratě mají také častěji jezdit vlaky mezi Brnem a Zastávkou. Umožní to zredukovat souběžně vedené autobusové linky, které kvůli situaci na silnicích často jezdí nepravidelně.
Brno souběžně chystá stavbu přestupního terminálu u zastávky ve Starém Lískovci, kam budou zajíždět autobusy i trolejbusy. Výrazně se tak zjednoduší cesta lidem, kteří přijíždějí od Zastávky či Střelic do jihozápadní části Brna, především do bohunického kampusu.