Počasí dnes22 °C, zítra25 °C
Neděle 28. dubna 2024  |  Svátek má Vlastislav
Bez reklam

Češi jdou po slevách a nakonec utratí více než Rakušané, všímá si nejstarší outletové centrum

Dvacet let stojí na pomezí českých a rakouských hranic obchodní centrum Freeport, v němž lidé utrácejí peníze za módní kousky z vyřazených kolekcí. Outletové středisko v Hatích na Znojemsku, kolem nějž stojí křiklavá kasina nebo zábavní parky, se po dobu historie postupně proměnilo a stále věří, že má lidem co nabídnout.

Pro lidi z jižní Moravy i Rakouska patří nákupák, který je svým zaměřením nejstarším v České republice, mezi vyhledávané turistické cíle. Zvláště v roce 2008 po vstupu  České republiky do Schengenského prostoru jezdí zákazníci za nakupováním zlevněných módních kousků různých značek ještě častěji. Jen loni přijelo za kolekcemi dva miliony lidí a rozhodně na sobě nešetří. Tržby firmě tak navzdory ekonomické recesi rostou. Loni to bylo o dvacet procent.

„Reálně jsou outlety postaveny na řadě slevových akcích a zákazníci mohou často nakupovat za ceny nižší oproti běžným cenám o v průměru 50-60 procent. Kromě různých sezonních výprodejů jsou populární takové akce jako je třeba Black Friday či různé další slevové víkendy,“ sdělil Jan Procházka, ředitel centra Freeport Fashion Outlet, které od roku 2015 vlastní rakouská společnost Ekazent. Ta provozuje například outlet v Pardorfu.

Kvalita versus kvantita 

Právě s příchodem rakouského vlastníka podstoupily prostory značnou proměnu. Rakušané nasypali do rozsáhlé rekonstrukce přes 10 milionů euro, rozšířila počty obchodů a představuje jednoho z největších zaměstnavatelů v regionu. Navíc chystá další investice, mezi než patří například instalace solární elektrárny na střeše budovy nebo nedávno otevřený atraktivní krámek s retro věcmi, jako jsou vinylové desky nebo historické flippery. I takovými kroky chtějí přilákat ještě více milovníků módy z Česka i Rakouska, kteří zpravidla míří do centra s odlišnými cíli. 

„Obecně lze mezi rakouskými a českými zákazníky vysledovat rozdíly. Rakušané jdou především po kvalitě a značkách. Nenakupují v takovém množství jako Češi, které naopak nejvíce lákají slevy. Často tak nakoupí věci, jež vlastně tolik nepotřebují. Ve výsledku utratí často více než Rakušané,“ všímá si Procházka, který nemá obavy o budoucnosti outlotých středisek.

„Outlety útočí u zákazníků na jejich instinkt lovců a sběračů. Při nákupu v outletu jde v prvé řadě o výhodný nákup. Utrácíte peníze, ale máte pocit, že šetříte. Nicméně budoucnost vidíme v doplnění konceptu outletu o on-line prodej, dodal Thomas Seikmann, jednatel společnosti Freeport a zástupce společnosti Ekazent. 

Hodnocení článku je 30 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Michal Šťastný

Štítky Byznys, Podnikání, Nakupování, Hatě, Freeport

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Richard Wallo

Nemáte někdy pocit, že Češi nejsou moc inteligentní? Že jsou to burani, kteří si nevidí na špičku nosu?

Pátek, 22. září 2023, 22:36Odpovědět

Češi jdou po slevách a nakonec utratí více než Rakušané, všímá si nejstarší outletové centrum  |  Znojemsko  |  Z kraje  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.