V Ivančicích na Brněnsku, které se nachází dvacet kilometrů od moravské metropoli, se začátkem října otevře nový parkovací dům pro 120 aut jen několik desítek metrů od vlakového nádraží. Bude v něm i parkoviště pro kola. Poslouží jak lidem, kteří dojíždějí za prací do Brna, tak těm, kteří přijíždějí za prací z okolí do Ivančic. Město za stavbu zaplatilo přes 30 milionů korun.
V další etapě chce město postavit přímo u kolejiště také autobusové nádraží na pozemcích, které koupilo od Českých drah. Zjednodušil by se tak přestup mezi regionálními autobusy a vlaky, kterým cesta do krajského města trvá 45 minut, což je v ranní a odpolední dopravní špičce zcela srovnatelné s jízdní dobou autem.
Zastupitelé ještě neodhlasovali podmínky, za kterých bude možné parkovat, ale podle Bučka by to měla být spíše symbolická cena, která by řidiče motivovala k tomu, aby parkovací dům využívali. „Když lidé přijedou do Ivančic, mohou parkovat za nízký poplatek na náměstí, ale raději stojí v okolních ulicích zadarmo. Takže chceme zpoplatněnou zónu rozšířit na celé centrum, aby před domy bez problémů zaparkovali místní. Navíc jsme zrušili parkoviště pro 20 aut," zmínil starosta Milan Buček (za STAN) přestavbu křižovatky ulic Oslavanské a Tomáše Procházky na kruhový objezd.
Podobné stavby se snaží budovat i některá další města či obce v kraji, odkud se dobře dojíždí vlakem do Brna. Řada lidí totiž raději zkombinuje auto s vlakem, protože cesta autem do krajského města je v ranní špičce čím dál komplikovanější, a to jak na příjezdových cestách do Brna, tak v samotném městě. Obvykle jsou největší kolony pomalu popojíždějících aut v Brně po 07:00 a provoz slábne až okolo 08:30.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.