Nepříjemné potíže se přivalily na jihomoravské silnice, konkrétně na vozovku I/43, kterou jezdí lidé z Boskovicka či ze Svitav do Brna a zpět. Silničáři na místě budují očekávanou okružní křižovatku, jež zpomalí na vytěžovaném úseku provoz a zlepší bezpečnost. Kvůli stavbě platí v místě kyvadlový provoz.
Od dopravní stavby u Sebranic si slibují silničáři především zvýšení bezpečnosti, po níž volali mnozí místní i představitelé obcí. S přípravnými pracemi začali silničáři z Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začátkem letošního roku. Nyní přistoupili k finálním úpravám, kvůli nimž nastalo od pondělí omezení v dopravě.
„Na novou křižovatku převádíme provoz a pracujeme na připojovacích větvích a demontáži provizorní komunikace. Z důvodu těchto prací je nutné zavést kyvadlový provoz, který budou řídit semafory. Kompletní dokončení prací a plánujeme již začátkem listopadu,“ sdělila mluvčí ŘSD Lucie Trubelíková.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) o vytvoření kruháče na frekventované tepně mluvilo dlouhodobě. Důvodem pro opatření byl zejména fakt, aby ubylo dopravních nehod. Místem totiž projíždí denně až patnáct tisíc motoristů, kteří jezdí z Boskovicka či ze Svitav do Brna a zpět.
Nová okružní křižovatka má průměr čtyřicet metrů a tři výjezdy, respektive v silničářské terminologii paprsky. „Čtvrtý severní paprsek bude následně potřeba až v rámci dostavby obchvatu Sebranic silnicí I/19 s napojením silnice I/43 a přeložky silnice II/150. V rámci regulace rychlosti a zklidnění dopravy ve směru od Bořitova na silnici I/43 bude před křižovatkou vybudován ostrůvek, díky němuž dojde k vychýlení jízdního pruhu ve směru do křižovatky a tím i zpomalení projíždějících vozidel,“ dodal už dříve ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala s tím, že součástí budování je rovněž veřejné osvětlení.
V budoucnu má přetížené silnici I/43 ulevit nově vzniklá silnice I/73. ŘSD už dříve uvedlo, že první etapa téměř osmdesát kilometrů dlouhé silnice se má začít stavět nejdříve v roce 2026. První práce se očekávají mezi Bořitovem a Svitávkou. Další úseky od Svitávky k Jevíčku a od Jevíčka k budoucí dálnici D35 jsou zatím pouze na papíře a nemají potřebná úřední razítka. Stejně jsou na tom lokality od dálnice D1 ke Kuřimi a dále k Bořitovu.
Pondělí, 31. července 2023, 18:30
Konec závažných nehod, zpomalení provozu a také takřka půl roku trvající omezení hlásí jihomoravští silničáři z frekventované silnice I/43 u Sebranic, jež je hlavním tahem mezi Brnem a Svitavami. Dělníci začali na silnici s budováním kruhové...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Včera jsem tam jako odhadem 20. auto od Svitav na Brno v 19:20 čekal pres 20 minut !!!!! A zrovna jsem dost spěchal - tedy vědět to, zajedu to rovnou na Kunštát a okreskama na Lysice - kde je taky rozkopáno, a "kyvadlo". Tj paradox nr. 1 - jak úspěšně načasovat odříznutí Brna od Svitav ;)) Hlavně ale - kterej %@#÷,₩ nastavoval řízení provozu na onom kruháči nevím, ale rád bych ho dostal na slovíčko. V 10min. taktu, který musíte prostát, než vám na minutu a prd padne zelená, vidíte, jak tam fakt 7 minut nikdo nejede !! Semaforybze vsech stran hned pred kruháčem a intarvaly jsou nastaveny tak, že bysete to stihli projít pěšky!!!!! To jen vypovídá o tom, kdo za těmihle "zlepšováky" stojí - jde o to udělat špunt a zpomalení provozu pod záminkou bezpečnosti. A řidiče *@*( !!!
Jinak - jediné rozumne řešení bylo udelat víceírovňovou křižovatku, a tou už pred těmi cca 10 lety, kdy se tam dosavadní, zjevně nedostačující, řešení z našich peněz platilo ???? místo toho se dělá každou chvíli přestavba přestavby, působí to jako zřejmá defeaudace veřejných peněz, a ještě nejdementnějším možným zpusobem, ktery bude na poddimenzovanym tahu na Brno-Svitavy (Boskovice) štvát lidi ještě více než dosud ???? "Děkujeme!!!!! ????"
A ten špunt tam bude i po dokončení silnice,
navic i kdyby tam nic nejelo a nebyl tam špunt tak je to jen další zpomalovač na frekventované silnici.
....tam měla být mimoúrovňová křižovatka, jenže to by stálo moc ????????????
Musíte pochopit, že přednostně musíme posílat peníze Hamásu. I když fialka naoko protestoval, je to probruselský patolízal a rozhodnutí Bruselu odkýve. A jestliže paní Lejnová rozhodla pomoc navýšit, ČR se musí na této pomoci podílet také. Pak nejsou peníze na investice.
Tohle není o Hamásu, ale o tom, že se v Brně a okolí cpou peníze do debilních rekonstrukcí, který stojí kupu peněz, času a nervů, jsou zjevným do slepý ulice už před dokončením a nepřežijí proto ani 10 let, aniž by se vše znova za x-násobek překopávalo znovu viz. Lipůvka kruháč, Sebranice křižovatka, Brno D1 rekonstrukce "rozšíření", Brno - Hradecká a každoroční letní úsekový rekonstrukce tak, aby byla ulice každý léto v kolonách, Brno sjezd od Hradecký k Výstavišti resp. "modernizace" staré 2proudovky na věčně zasekaný hyperkorektní jednopruh.. naše předpotopní legislativa a ultrabezpečné všeochraňující opatření na jedné straně, zájem volených zástupců společně se se stavebním byznysem společně nažrat na šílených projektech na straně druhé
Uznávám, že problematiku investic v okolí Brna detailně neznám. Ale když stát vyhazuje peníze na podporu teroristů, musí pak někde chybět.