Železniční trať mezi Blanskem a Brnem podstupuje rozsáhlou rekonstrukci, kvůli níž se na trase na rok zastavil vlakový provoz. Součástí prací je také sanace tunelů, výměna trakčního vedení, oprava zastávek nebo přestavba nádražní budovy v Adamově.
Hlavní část stavebních prací na trati mezi Brnem a Blanskem, která vede složitým terénem v zaříznutém údolí Svitavy, začala loni v prosinci, kdy začala platit i vlaková výluka. V současné době tak dělníci v úseku Adamov–Blansko například demontují původní a postupně instalují nové trakční vedení, pracují na přeložkách sdělovacího a zabezpečovacího zařízení či upravují skalní svahy.
„Pracuje se na objektech čistírny odpadních vod a silnoproudých technologiích, na mostech, opěrných zdech, pilotách pro protihlukové stěny, propustcích a tunelech. V Blanenském tunelu č. 8/2 se vybourává původní tunelové ostění a buduje se nové primární ostění. V zastávce Adamov se odstraňují nástupištní přístřešky a objekt čekárny,“ popsal Drbně stav pracích Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic, která za rekonstrukci trati zaplatí téměř šest miliard korun.
Součástí nákladného projektu je rovněž očekávaná oprava stanice v Adamově, kterou čeká přestavba. „Došlo k demontáži stávajících technologií zabezpečení a sdělovací, technologie se přesunuly do provizorního umístění. Probíhá demontáž a montáž trakčního vedení, nejviditelnější změnou pro veřejnost je snesení kolejí a demontáž nástupišť. Ve výpravní budově odstartovaly práce v interiérech a vznikly provizorní pokladny,“ sdělil Gavenda.
Stavaři rovněž aktuálně pracují na demolici bývalé restaurace Výhybka, na jejímž místě začne vyrůstat schodiště a rampa pro novou lávku, která propojí druhou stranu kolejiště do Hybešovy ulice. Z nástupišť na ni povedou schodiště a výtahy. Právě stavba nové konstrukce patří podle zhotovitele díla, jímž je společnost Swietelsky Rail CZ, k nejsložitějším částem stavby.
Na vylepšení zázemí se těší nejen cestující z Blanenska, ale také z Brněnska. Například lidé z Bílovic a Babic, kde železničáři odstranili nástupiště či staré stožáry či trakční vedení. Pracuje se na přeložkách či úpravách skalních svahů. Po dobu prací se tak musí vyrovnávat s velkou vlakovou výlukou. Vlaky vyjedou na trať v prosinci, do té doby se o dopravu pasažérů starají autobusy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.