Počasí dnes9 °C, zítra11 °C
Středa 24. dubna 2024  |  Svátek má Jiří
Bez reklam

Adamov je bez kolejí i nádraží. Vlaková trať z Blanska do Brna se rekonstruuje

Železniční trať mezi Blanskem a Brnem podstupuje rozsáhlou rekonstrukci, kvůli níž se na trase na rok zastavil vlakový provoz. Součástí prací je také sanace tunelů, výměna trakčního vedení, oprava zastávek nebo přestavba nádražní budovy v Adamově.

Hlavní část stavebních prací na trati mezi Brnem a Blanskem, která vede složitým terénem v zaříznutém údolí Svitavy, začala loni v prosinci, kdy začala platit i vlaková výluka. V současné době tak dělníci v úseku Adamov–Blansko například demontují původní a postupně instalují nové trakční vedení, pracují na přeložkách sdělovacího a zabezpečovacího zařízení či upravují skalní svahy. 

Pracuje se na objektech čistírny odpadních vod a silnoproudých technologiích, na mostech, opěrných zdech, pilotách pro protihlukové stěny, propustcích a tunelech. V Blanenském tunelu č. 8/2 se vybourává původní tunelové ostění a buduje se nové primární ostění. V zastávce Adamov se odstraňují nástupištní přístřešky a objekt čekárny,“ popsal Drbně stav pracích Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic, která za rekonstrukci trati zaplatí téměř šest miliard korun.

Adamovští vyhlíží nové nádraží 

Součástí nákladného projektu je rovněž očekávaná oprava stanice v Adamově, kterou čeká přestavba. „Došlo k demontáži stávajících technologií zabezpečení a sdělovací, technologie se přesunuly do provizorního umístění. Probíhá demontáž a montáž trakčního vedení, nejviditelnější změnou pro veřejnost je snesení kolejí a demontáž nástupišť. Ve výpravní budově odstartovaly práce v interiérech a vznikly provizorní pokladny,“ sdělil Gavenda. 

Stavaři rovněž aktuálně pracují na demolici bývalé restaurace Výhybka, na jejímž místě začne vyrůstat schodiště a rampa pro novou lávku, která propojí druhou stranu kolejiště do Hybešovy ulice. Z nástupišť na ni povedou schodiště a výtahy. Právě stavba nové konstrukce patří podle zhotovitele díla, jímž je společnost Swietelsky Rail CZ, k nejsložitějším částem stavby.

Na vylepšení zázemí se těší nejen cestující z Blanenska, ale také z Brněnska. Například lidé z Bílovic a Babic, kde železničáři odstranili nástupiště či staré stožáry či trakční vedení. Pracuje se na přeložkách či úpravách skalních svahů. Po dobu prací se tak musí vyrovnávat s velkou vlakovou výlukou. Vlaky vyjedou na trať v prosinci, do té doby se o dopravu pasažérů starají autobusy. 

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Štěpánka Badinová

Štítky Blansko, Vlak, Brno, Cestování, Správa železnice, Adamov, rekonstrukce, tunel, technologie, Svitavy, Správa železniční dopravní cesty, SWIETELSKY Rail CZ s.r.o.

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Adamov je bez kolejí i nádraží. Vlaková trať z Blanska do Brna se rekonstruuje  |  Blanensko  |  Z kraje  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.