Ostuda, na druhou ligu dobrý a chybí už jen srp a kladivo. To je jen krátký výčet reakcí fandů fotbalového Brna, které v neděli představilo speciální logo pro nadcházející druholigový ročník. Nadšení z nového symbolu klubu nejsou ani odborníci. Zbrojovka, stejně jako její bývalí hráči, ale práci grafiků brání.
Pondělí, 10. července 2023, 13:45
Fotbalisté Brna, kteří usilují o okamžitý návrat do první ligy, se dočkali osvěžení kádru. Mužstvo doplnili zkušení hráči s prvoligovými zkušenostmi. Na jih Moravy zamířil dvaatřicetiletý záložník Roman Potočný a pětadvacetiletý křídelník Tomáš...
Fotbalové Brno představilo dílo kreativců na konci víkendu. Informaci zveřejnilo na webu i na sociálních kanálech. Celek z druhého největšího města si znak nadělil ke sto desátým narozeninám. „Nové logo v sobě snoubí historii i současnost. Jeho základem jsou čtyři propojená písmena FCZB. Logo ctí klubové barvy – modrou, bílou, červenou, doplněné je také o tradiční zlatou. Doplňky v podobě šerpy a ratolestí zase vycházejí z moravského erbu, čímž klub opakovaně jasně deklaruje, do jakého regionu přísluší,“ představil nový symbol Zbrojovku mluvčí Zbrojovky Martin Lísal.
Netrvalo dlouho a na výtvor profesionálů se rychle snesla vlna komentářů. Zatímco část fandů snahu „bobíků“ vítá, jiní se nestačí divit. Nespokojencům dávají za pravdu i odborníci na grafický design. „Pamatujete jak pejsek s kočičkou pekli dort? Prostě pokud smícháme mnoho rozličného, nebývá dort dobrý,“ popsal Drbně grafik Ondřej Krejčí ze společnosti Slant.
Podle Krejčího má tvořivý počin více vad, které kazí celkový dojem z výsledku. „Logo je postaveno na kompozici mnoha tvarově nesourodých prvků. Například vavřín a girlanda je zbytečně detailní – odvádí pozornost od hlavního motiv – přičemž hlavní motiv je nečitelný. Aplikace loga v malých rozměrech je nefunkční. Zvláštní je i kombinace loga a písma FC ZBROJOVKA BRNO. Toto futuristické písmo nespolupracuje s logem. U tak přezdobeného loga by jednoduché písmo pomohlo čitelnosti,“ sdělil expert k symbolu, který bude součástí i dresů.
Fotbalový klub i tak nachází zastání nejen u nělterých podporovatelů, ale u i bývalých hráčů. Například někdejší útočník Brna Petr Švancara si myslí, že současný humbuk ohledně znaku odráží celkové naladění fanoušků, kteří od roku 2018 zažili už třetí pád do druhé ligy.
„Nové logo beru pozitivně a líbí se mi. Chápu, ale také negativní hlasy fanoušků. Bohužel Zbrojovka po sestupu není v nejlepší situaci. Ať udělá cokoli, snese se na klub kritika. Kdyby se Brno zachránilo, podobné věci by se tolik neřešily. Je nyní na A-týmu, aby postoupil a Zbrojovce se postupně vrátil ztracený kredit,“ řekl Drbně Švancara.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
vypadá to na pomstu nebo že to dokreslovali děti toho "umělce" nebo všichni "umělci" dohromady-hnus
proč nové logo...stávající funguje po desetiletí a všichni ho znají...grafik je normální???
nové logo schvaloval sám VOVKA PUTINŮ?! se sovětským svazem 3x fuj, fuj, fuj!