St 12. 8. 2026Klára
Společnost

Brňané jedí málo ovoce a zeleniny

RRedakce1 minuta čtení17. 1. 2017, 1:24
ilustrační foto, zdroj: pixabay.com
ilustrační foto, zdroj: pixabay.com · Foto: pixabay.com

Brňané jedí málo ovoce a zeleninu, vyplývá ze studie Kardiovize Brno 2030 Mezinárodního centra klinického výzkumu Fakultní nemocnice u sv. Anny. Pouze 57 procent dospělých konzumuje alespoň jednou denně ovoce, 49 procent syrovou zeleninu a osm procent vařenou zeleninu.

Ovoce a zelenina jsou prospěšné zdraví. „Jejich dostatečná konzumace je spojována se sníženým rizikem vzniku a rozvoje srdečně-cévních onemocnění a některých druhů rakoviny. Vitamin C obsažený v čerstvém ovoci a zelenině má také příznivý vliv na prevenci chřipkových onemocnění,“ uvedl iniciátor průzkumu Ondřej Sochor.

Studie se zúčastnilo 2150 respondentů. „Jen něco málo přes osm procentc dotázaných uvedlo, že jí ovoce a zeleninu alespoň čtyřikrát denně," uvedlacmluvčí svatoanenské nemocnice Petra Veselá.

Světová zdravotnická organizace doporučuje ovoce a zeleninu minimálně pětkrát denně, nejméně 400 gramů na den. Česká společnost pro výživu doporučuje konzumovat denně alespoň 200 gramů ovoce a 400 gramů zeleniny včetně zeleniny tepelně upravené. Brňané by tedy měli jíst daleko více ovoce a zeleniny," zdůraznil Sochor.

Podle studie je vhodné jíst ovoce a zeleninu s každým jídlem. Světová zdravotnická organizace doporučuje jíst ovoce a zeleninu dokonce nejméně pětkrát denně. „Ve výživě má významnou úlohu pravidelný režim jídla rozložený do pěti až šesti denních porcí. Zařazení dopolední a odpolední svačiny je důležité pro zajištění dostatečného příjmu živin, vitaminů a energie. Je vhodné, aby byla složená z porce bílkovin, polysacharidů a minimálně jednoho kusu ovoce nebo zeleniny," uvedla Veselá.

Zdroj: ČTK

Jak hodnotíte tento článek?

Mohlo by vás zajímat

Více článků →
Brňané vyrazili za zatměním Slunce. Hvězdárna vyprodala brýle, Špilberk zhaslZprávy

Brňané vyrazili za zatměním Slunce. Hvězdárna vyprodala brýle, Špilberk zhasl

Brněnskou oblohu dnes sledovaly stovky lidí. Zájem o zatmění Slunce byl tak velký, že brněnská hvězdárna během jediného dne vyprodala všech 12 tisíc speciálních brýlí. Za úkazem se lidé vydali i na Špilberk. Hrad kvůli pozorování vypnul osvětlení a nechává své brány otevřené až do noci.

VOLF, PRIOR a Hitrádio Faktor pomohou dětem vstoupit do školy připravenéSpolečnost

VOLF, PRIOR a Hitrádio Faktor pomohou dětem vstoupit do školy připravené

Padesát tři dětí ze čtyř jihočeských dětských domovů může zahájit nový školní rok s potřebnou výbavou. Zákazníci PRIORu jim mohou od 12. do 26. srpna darovat balíček školních potřeb připravený firmou VOLF kancelářské potřeby.

Přihlášení uživatele

nebo
G Pokračovat přes Google Pokračovat přes Apple Pokračovat přes Facebook