Prudký zápach se vyvalil po otevření krabičky se zabíjačkovou polévkou na důchodkyni z Brna. Frustraci a smutek vyjádřila žena na tísňové lince 156, a tak do akce spěchali strážníci, aby zjistili, proč je pokrm zapáchá a také si proklepli prodejce pochoutky.
Celý příběh začal telefonátem na tísňovou linku, kde se seniorka svěřila operátorovi, že u stánku na západě moravské metropole koupila zabíjačkovou polévku. Jakmile o den později otevřela dvířka ledničky, aby si na jídle pochutnala, zjistila, že zapáchá a je zkažené. Přivolané strážníky následně zaúkolovala, aby jí zprostředkovali reklamaci. Strážci zákona zase na oplátku sdělili, že linka 156 slouží primárně pro případy ohrožení života, zdraví a majetku. I tak ale seniorce vyšli vstříc.
„Strážníci ke stánku zamířili, aby se přesvědčili, že odpovědná osoba má oprávnění k prodeji jídla i záboru ulice. Nastínili prodejci situaci a ten jim po kontrole dokumentů ochotně ukázal, jakým způsobem připravuje úplně čerstvé polévky. Když seniorka dorazila, vyšlo najevo, že svoji zakoupenou porci dala po příchodu domů nejspíš ještě horkou do lednice a polévka potom v zavřené nádobce zkysla,“ popsal mluvčí Městské policie Brno Jakub Ghanem.
Stánkař důchodkyni řekl, že dostane novou porci, což důchodkyně ocenila. Navíc přidal i ponaučení. „Prodejce přesto vyšel starší ženě vstříc, polévku jí bezplatně vyměnil za novou a zopakoval instrukce, jak ji má správně skladovat. Případ z konce minulého týdne tedy měl pro ženu dobré vyústění,“ dodal Ghanem.