Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 30. května 2019, 19:30
Poznáte je snadno - od hlavy až k patě ve světle modré, na zádech box na přepravu jídla a na kole to dupou směrem k zákazníkovi. Potkat ve městě modrého kurýra není od února žádnou raritou. Donášková služba Wolt totiž vtrhla v únoru do Brna jako velká voda a velmi rychle si získala širokou síť spokojených klientů. Co však bylo překvapením i pro samotné vedení firmy, jsou brněnští kurýři. Podle marketingového manažera Davida Krátkého se v Brně rychle vytvořila parta velkých srdcařů - kurýrů špičkové úrovně.
Davide, představte nám prosím v krátkosti, co je to Wolt?
Wolt vznikl v roce 2014 v Helsinkách, s jasným cílem - rychle, jednoduše a s úsměvem doručovat to nejlepší jídlo ve městě hladovému zákazníkovi, pomocí vychytané aplikace. Vše zároveň stojí na myšlence propojení restaurací, kurýrů a zákazníků, kdy každý ze 3 bodů tohoto trojúhelníku díky Woltu profituje.
Přijetí Woltu v Brně si marketingový manažer David Krátký nesmírně chválí.
Restaurace se dostanou k nové skupině zákazníků, čímž jim dost zásadně rostou tržby, kurýři si vydělají fakt pěkné peníze (momentálně více než 200 Kč za hodinu doručování), jezdí, kdy chtějí a na čem chtějí (kolo, skútr nebo auto) a ve finále zákazníci, kteří dostanou jídlo ze své oblíbené restaurace doručené do 30 minut, milým kurýrem, kdykoliv na něco dostanou chuť.
On je ten Wolt fakt záchrana při náročném pracovním pondělku, deštivém večeru, sobotní kocovině, nebo pro rodiče na mateřských a otcovských dovolených, o letní pohodě v parku, kde nejsou restaurace, ani nemluvě.
V kolika zemích už Wolt působí?
Za necelých 5 lel jsme fakt hodně rostli, dneska si přes Wolt můžou zákazníci objednat už v 15 zemích a 50 městech, včetně Prahy, kterou jsme spustili 20. července 2018 a Brna, kde jsme od února tohoto roku. A rosteme dál, plány na druhou polovinu tohoto roku jsou velké!
Jaký je hlavní rozdíl mezi Woltem a jinými donáškovými službami podobného typu?
Je toho docela spousta. Když to vezmeme od začátku, zákazník si stáhne aplikaci, která je designově vychytaná a dokonce od Applu získala právě ocenění za design. V pár krocích se zaregistruje, v Brně má na výběr z více než 70 oblíbených restaurací, kde jsou téměř všechna jídla krásně nafocená, přesně tak tedy ví, co očekávat.
Objedná si, přesně ví, kdy restaurace zahlídne jeho objednávku, kdy ji přijme, kdy na ní začne pracovat, kdy dorazí kurýr a kdy se kurýr začne blížit ke dveřím. Pohyb kurýra je zkrátka a dobře možné sledovat přímo v aplikaci, což zákazníci milují.
Kurýr pak donese jídlo až ke dveřím, což je taky super, a vy si jdete pěkně pochutnat. Průměrný čas doručení máme v Brně 27 minut, což je naprostý unikát. Pokud by se v objednávce náhodou něco pokazilo, naše zákaznická podpora je k dispozici vždy, když je otevřené doručení, s tím, že v chatu, který najdete přímo v appce, odpovídá do 40 sekund a vše řeší rychle a s úsměvem. To docela jde, no ne?
Je Brno pro Wolt z hlediska městského profilu vhodné?
Samozřejmě je to pro kurýry větší oříšek než třeba taková Kodaň, což je vlastně stoprocentní rovinka, dá se to ale v pohodě zvládnout. I co se dopravní vytíženosti týče, není to zase taková katastrofa, to třeba takové Tbilisi v Gruzii, to je panečku něco.
Pravdou je, že na nás i v Brně pár zábran čekalo, jako například uzavřené centrum nebo právě kopce, ale tím, že jsme flexibilní co se dopravních prostředků týče, nestává se, že by systém kurýra v autě poslal do pěší zóny nebo kurýra na kole do nedosažitelného kopce.
Všimli jste si za první měsíce působení v Brně něčeho, co by se dalo označit za brněnsky specifické?
Brno jsme si naprosto zamilovali - lidé jsou hrozně milí, vznikla tu z toho taková rodinka, všechno se rychle rozkřikne, všichni se znají, o výtečné gastronomii a barech ani nemluvě.
Zaujalo nás, s jakou vervou se partnerští kurýři dali do práce, všichni měli nadšení nás propagovat, nosit naše trička, bundy a čepice, zkrátka atmosféra, o které jsme si mohli nechat jen zdát.
Všimli jsme si i další věci - vypadá to, že si lidé v Brně velmi pečlivě plánují den. Hodně tady jedou obědy, okolo 12 je to fakt terno, a stejně tak se tady rozmohly předobjednávky jídla na večer. Náhodné objednávky okolo 15. Hodiny odpolední, to zkrátka není ten největší hit. Možná je to ale jen něco, co lidem musíme představit. Sladká svačinka pro kancelář, něco zdravého po fitku, něco na sobotní kocovinu, burger a pivo k hokeji, a tak dále.
Bude si moci člověk objednat i způsob dopravy? Pokud například někdo sympatizuje s cyklodopravou a rád by jen donášku od cyklistů..
To bohužel neplánujeme, náš systém si vždy vypočítá, který kurýr v okolí doručí objednávku nejefektivněji a toho pro ni pošle. Nemusíte se ale bát - začíná se nám dělat fakt hezky, na kole tedy bude jezdit opravdu drtivá většina kurýrů.
Jaká je pro běžného člověka, který si chce přivydělat, šance stát se “wolťákem”? Co je pro to potřeba?
Je to jednoduché. Stačí vyplnit tento odkaz a přijít na informační schůzku. Tam už vše vysvětlíme - jak si vyřídit živnostenský list (případně jak se nechat zaměstnat jako DPP nebo DPČ), jaké výdělky může kurýr nebo kurýrka očekávat, představení Woltu, “kurýrování”, a podobně. Určitě doražte, je to zábava!
Plánujete rozšíření možností dopravy? (elektrokoloběžky, skejťáci...)
Pořád koukáme na cesty, jak být inovativní. Tak například ve Finsku jsme testovali doručování roboty. V České republice zase zkoušíme právě ektrokoloběžky a je dost možné, že na nich opravdu řádka kurýrů jezdit bude.
Vůbec nechceme dopravní prostředky omezovat, zkrátka musí být dostatečně rychlé, bezpečné, spolehlivé a vyhovující do daného města. Skate je tedy trochu oříšek. Není to nejbezpečnější, člověk se při jízdě na něm hodně hýbe, batoh na jídlo s ním, takže bychom nedokázali zaručit, že objednávka zákazníkovi dorazí v pořádku. Tím, že to je naše absolutní priorita, mají skejťáci bohužel smůlu.
Plánujete rozšíření obslužnosti do více městských částí v Brně?
Určitě. Lidé z dalších městských částí nám píší téměř denně, o Wolt je opravdu zájem. Už teď vám tedy můžu slíbit, že v blízké době proběhne další rozšíření. A to konkrétně už v pátek 31. května, kdy začneme obsluhovat i brněnské Bohunice.
Zůstanete pouze u rozvážení hotového jídla?
Zatím se rozhodně soustředíme právě na tohle. Zda za pár let začneme rozvážet i něco jiného? To opravdu nevím. Máme před sebou ještě v rámci food delivery dlouhou cestu, je to přece jen segment, který se neustále hýbe a vyvíjí, Wolt s ním, a to nás (a doufejme, že i zákazníky) dělá šťastnými.