Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekÚterý, 28. května 2019, 15:28
Řeznická profese nepatří mezi vyhledávané téma youtuberů ani mezi hitovku na pracovních portálech. Kvalitních řezníků je málo, přestože možnosti jejich uplatnění jsou ve srovnání s administrativními pozicemi daleko větší. Řemeslnou práci řezníků umí ocenit například hypermarkety Globus – jejich řeznická výroba je v oboru vyhlášeným pojmem. Proč tomu tak je a jak udržet kvalitu masa i týmu, který ho prodává, o tom hovoří vedoucí řeznické výroby v brněnském Globusu Petr Dostál.
Čím to, že jsou řezníci z Globusu tak dobře známí?
Myslím, že proto, že jsou to odborníci na slovo vzatí a není jim jedno, co zákazníkovi nabízí. Vyrábíme z vlastních receptur, které jsou velmi tradiční. A držíme se kvality. Máme maso z českých chovů, navíc zpracované v tom nejkratším intervalu od porážky až po rozbourání na prodejní porce. Právě tuto kvalitou zákazník zcela určitě pozná.
Kolik řezníků a prodavačů v týmu HM Globus v Brně pracuje?
V našem týmu prodavačů máme dvacet lidí a dalších dvanáct můžeme okamžitě zaměstnat. Nejdůležitější je chuť pracovat a učit se nové věci, plus nebát se komunikace se zákazníkem. Je tu i velký podíl manuální práce. Pro tu zákaznickou část je důležité, aby prodavač rád komunikoval s lidmi, věděl, že je tu pro zákazníka a uměl mu vyhovět. Nemusí být dokonalý odborník v oboru, vše ho postupně naučíme. Máme systém patronů, takže nikdo nový u nás nemusí mít strach z něčeho, co by nezvládl, jeho patron mu rád pomůže.
Jaké vzdělání prodavač v řeznictví potřebuje?
Uplatníme lidi s vyučením, střední školou i doslova atomové inženýry. A také absolventy bez praxe – jak rád říkám, v řezničině nic neokecáte. Absolventy rádi vychováme k přístupu Globus a najdeme pro ně tu ideální stabilní práci pro kariérní start. Navíc umíme každému vyjít vstříc. Z časového pohledu i náplní práce jsme velice přizpůsobiví.
Jak vypadá jeden den prodavače v řeznictví v týmu Globus?
Jsou tu drobné rozdíly podle druhu práce, ale v zásadě po ránu si pracovníci chystají své pracoviště a s otevřením obchodu začínají prodávat. Mají nárok na přestávky, půl hodiny je na oběd. Co bych podtrhl, naši lidé se mohou v našem řeznictví zdarma naobědvat či nasvačit. Druhá polovina pracovního dne skončí ukončením prodeje, uklizením věcí a odchodem domů. Pracovní týden je optimálně pětidenní, ale může být i delší, vše záleží na plánování. Fungujeme v sobotu i neděli a také o svátcích, protože pracujeme ve dvousměnném provozu.
Čím může být jeden takovýto pracovní den prodavače v řeznictví výjimečný?
Myslím, že každého velmi potěší pozitivní reakce zákazníka. Když si váží naší kvality i práce. Někdy slyšíme, že pro maso chodí zákazník pouze k nám, i když bydlí na druhém konci města. Nebo že s našimi výrobky sklízí úspěch při rodinném grilování nebo oslavě.
Chtějí od vás zákazníci poradit?
Ano, velmi často se ptají na účel, k jakému mohou masa použít. A to je jeden ze stěžejních úkolů prodavače, aby uměl zákazníkům poradit. Dělají to rádi, protože jsou hrdí na to, co prodávají.