Zdravotnická záchranná služba Jihomoravského kraje spustila zkušební provoz nového systému, jehož cílem je urychlení a zefektivnění komunikace při převozu pacientů. Díky projektu za zhruba dvacet milionů korun nahradí verbální domluvu posádky s operátorem tísňové linky datová komunikace, která vyloučí možnost zkomolení nebo ztráty informací o stavu pacienta
Současná praxe je taková, že lidé volají na linku 155. "Operátorce řeknou informace a ta na základě toho, co si zapíše nebo
pamatuje, pošle na místo zdravotnickou posádku. Potom obvolává nemocnice, kam může personál pacienta odvést," popsal garant projektu a primář urgentního příjmu bohunické nemocnice Martin Doleček..
Podle něj však nemocnice může pacienta odmítnout, a proto operátorka hledá další zařízení a obvolává je. "Lehce tak může zkomolit informace o stavu pacienta nebo udělat jinou chybu. V jednu chvíli totiž může řešit i více případů," uvedl Doleček.
ČTĚTE VÍCE: Efektivnější příjem pacientů zajistí datová věta
Právě takové pochybení má nový systém vyloučit. "Údaje o pacientovi i jeho stavu zapíše posádka do takzvané datové věty do tabletu a informaci odešle. Díky systému se pak dostanou na dispečink, kde operátor situaci vyhodnotí, pošle je do koncového zařízení a posádce oznámí, kam má pacienta odvést," uvedla mluvčí jihomoravských záchranářů Barbora Zuchová. Celý dosud
zdlouhavý a komplikovaný proces se tím urychlí.
Centrální dispečink pro obě brněnské fakultní nemocnice bude ve Fakultní nemocnici Brno. Za půl roku zkušebního provozu chtějí záchranáři s lékaři odhalit chyby systému tak, aby mohli spustit ostrý provoz k prvnímu lednu 2015. Fungovat by měl pro celý kraj.
Náklady projektu Bezpečný region jsou zhruba dvacet milionů korun a hradí je z více než osmdesáti procent dotace z Evropské unie.
Zdroj ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.