Pondělí, 28. července 2025, 19:00
Rychlá reakce, přesné instrukce a chladná hlava operátora. Příběh z Břeclavska ukazuje, že zachránit lidský život jde i po telefonu. Dispečer jihomoravské záchranky Ivo Klučinec pomohl zoufalým rodičům, jejichž syn se dusil bonbónem. Díky jeho radám dítě přežilo.
„Dobrý den, můj syn se dusil bonbónem…“ Tak začínal hovor, který operátor jihomoravské záchranky Ivo Klučinec jen tak nezapomene. Zoufalí rodiče volali o pomoc, protože jejich malému synovi uvízl bonbón v krku a začal se dusit.
Ačkoliv se ho snažili zachránit vlastními silami, bonbón nešel ven. Klíčovou roli tak sehrál právě dispečer na druhém konci linky, který bez váhání rodičům poradil, jak správně postupovat. A podařilo se. Po několika úderech do zad bonbón z chlapcova krku vypadl.
„Jsem přesvědčena, že dispečer na telefonu zachránil mému synovi život. Bez jeho vedení by to nemuselo dopadnout dobře,“ napsala později matka Veronika v děkovném dopise, který společně s otcem Petrem adresovala záchranářům.
Příběh ukazuje, jak důležitou roli hrají dispečeři na tísňové lince. Jejich práce není snadná, často řeší stresující a krizové situace, ve kterých jde o vteřiny. Ale jak potvrzuje Klučinec, vědomí, že pomohl zachránit život, je ten největší dík.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám