úterý 29. září 2020 Michal

Veletrhy s Autosalonem dál počítají, rozhodne zájem automobilek

O podobě a rozsahu brněnského Autosalonu v dalších letech rozhodne zájem automobilek a importérů. Veletrhy Brno s akcí dál počítají, letos ale mezi lidmi oblíbený podnik zrušily. Nechtěly pořádat ztrátovou akci. Přípravy na Autosalon, který se nakonec nekonal, vyšly firmu na asi jeden milion korun.

Podle generálního ředitele brněnských veletrhů Jiřího Kuliše byla komunikace s vystavovateli složitá, zřejmě nejhorší ze všech veletrhů, které se v Brně konají. V České republice má na trhu dominantní postavení Škoda a Hyundai. Expozice obou značek jsou často v Brně výrazně nákladnější než u jejich konkurentů. Ostatním to podle Kuliše vadí. Velké značky veletrh dlouhodobě podporují.

Loni Autosalon stál právě na expozicích obou zmíněných značek. Podle mluvčího automobilky Hyundai Petra Vaňka byla ale úroveň autosalonu slabá. "Velké expozice jsme tam měli my a Škoda, zbytek byli regionální prodejci. Ve výsledku se z toho pak souboj nás dvou o to, kdo budeme mít o metr čtvereční více plochy," řekl Vaněk. Organizátoři veletrhu by podle něj měli zvážit, jak autosalon zatraktivnit a přilákat na něj velké firmy, aby mělo v budoucnu smysl jej pořádat.

Škoda Auto vzala podle mluvčího Vítězslava Pelce rozhodnutí Veletrhů Brno na vědomí a nebude se k němu dál nijak vyjadřovat. Podle něj se firma v tuzemsku bude prezentovat při jiných příležitostech. "V nejbližší době tomu tak bude u příležitosti zimního Soči parku na pražské Letenské pláni, kde vyroste dočasný olympijský areál s řadou atrakcí pro celou rodinu. Škoda zde představí aktuální modelovou paletu," dodal.

Na Autosalon se chystal i Ford. "Naprostá většina ostatních značek však svou účast odmítla. Myslíme si, že je to škoda, a věříme, že se ho za rok zase podaří obnovit," uvedl mluvčí českého zastoupení Fordu Martin Linhart. S účastí na veletrhu nepočítal například Volkswagen, Seat nebo Peugeot.

Podle Kuliše by se firmy na podobě autosalonu měly mezi sebou shodnout. Ve čtvrtek uznal, že loňský ročník byl nepodařený. "Správně jsme ho měli zrušit. Loňský ročník byl nedůstojný, nesplnil očekávání návštěvníků, podlehli jsme slibům řady značek, byla to naše obchodní chyba," sdělil Kuliš.

Šéf veletrhů naznačil, že komunikace s některými firmami je obtížná. Ve firmách se mění vedení. Tvrdil, že organizátoři pro letošní konání veletrhu udělali maximum po stránce koncepční i cenové. "Divácky je to strašná škoda," myslí si Kuliš. Firma se podle něj chtěla vyvarovat loňské situace, kdy se sice nakonec Autosalon konal, ale expozice nebyly reprezentativní. Pořádání Autosalonu pro veletrhy v poslední době není ziskové. Poslední ročníky skončily "na černé nule", rok 2009 byl dokonce ztrátový.

Autosalon patříval k nejoblíbenějším veletržním akcím na brněnském výstavišti. V roce 1987 se na něj přišlo podívat na premiéru Škody Favorit šest set tisíc lidí. Ročník 2013 navštívilo necelých osmdesát tisíc lidí.

Podle Veletrhů Brno bude letos kvalitní březnový Motosalon. Údajně bude nejsilnější v historii, očekává se asi padesát tisíc návštěvníků. "Motosalon funguje, firmy jsou ekonomicky slabší, než dovozci aut. Sekce motocyklů se dovede domluvit. Motosalon jim údajně nastartuje jarní prodeje," podotkl Kuliš. V expozici budou podle něj i nové značky, například Kawasaki.

Zdroj ČTK

Štítky BVV, autosalon

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.