Rada města Brna včera jmenovala novou ředitelku Turistického informačního centra města Brna. Stala se jí Jana Tichá Janulíková. Své funkce se ujme 1. dubna.
Výběrové řízení bylo dvoukolové. Z deseti uchazečů, kteří se dostali do prvního kola, postoupilo do kola druhého pět z nich. O vítězi rozhodla výběrová komise minulé pondělí a dnes Janulíkovou jmenovali radní města.
Je jí 39 let, je rozvedená a má šestiletou dceru. Má dva magisterské tituly. První získala v roce 2002 na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity, kde studovala obor Muziologie-Filmologie. Druhý obdržela o čtyři roky později na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, kde studovala Marketingové a sociální komunikace.
V letech 2007 – 2012 působila v Národním divadle Brno jako marketingová manažerka a redaktorka life-style časopisu a brožur k inscenacím. Nyní pracuje jako projektová manažerka v soukromé společnosti.
Svoji práci „Strategie další činnosti Turistického informačního centra města Brna v období 2015 – 2020“ dala podtitul Brno – významná destinace kulturního turismu. „Působím téměř deset let v Brně v oblasti kultury a marketingu a osobně identifikuji v činnosti TICu řadu zajímavých a mezinárodně konkurenceschopných projektů, které se ovšem setkávají s poměrně zásadními chybami v projektovém řízení. Za zcela zásadní nedostatek pak považuji absenci široké medializace aktivit TIC k rozvoji turismu, s cílem vytváření pozitivního povědomí o aktivitách organizace vedoucích ke zvyšování kvality života jeho obyvatel,“ uvádí ve své prezentaci Janulíková.
Je si vědoma toho, že konkurence právě v oblasti kulturního turismu je vysoká. V poptávce se podle ní projevuje potřeba autentického zážitku a v případě živého umění touha zažít provedení uměleckých děl na místě jejich vzniku. V této souvislosti se nabízí unikátní možnost využít fenomén Leoše Janáčka, který je v současné době na špici celosvětového zájmu.
Pro Janulíkovou je jmenování do funkce ředitelky Turistického informačního centra profesní výzva. „Chci z TICu vytvořit profesionální organizaci, která bude plnohodnotně prezentovat město nejen v Brně a v regionu, ale také v rámci celé České republiky i v zahraničí,“ je její vize v nové funkci.
Plánuje prohloubit a zkvalitnit stávající projekty, které se osvědčily. Například internetový portál GoToBrno chce naplnit kvalitním a přehledným obsahem v mnoha cizojazyčných mutacích. Zároveň chce zadat průzkum, který by měl vypovědět o tom, kdo do Brna jezdí, na jak dlouho, co zde návštěvníky zajímá, co jim tu chybí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.