Dalším krokem ke zkvalitnění městské hromadné dopravy v Brně se má stát prodloužení trolejbusové trati z dnešní konečné stanice Novolíšeňská na autobusový terminál Jírova. Rozhodli o tom v úterý radní města.
Prodloužení v délce přibližně jeden a půl kilometru má stát necelých 48 milionů korun. Dnes se páteřní linky číslo 25 a 26 otáčejí ve smyčce Novolíšeňská s komplikovaným výjezdem do frekventované čtyřproudé komunikace, která prochází líšeňským sídlištěm. Nová trať povede po stávajících komunikacích a na nich budou ponechány a využity i stávající autobusové zastávky včetně autobusového terminálu Jírova.
Již před týdnem radní schválili investiční záměr na prodloužení tramvajové trati v Bystrci ze současné konečné stanice Ečerova do sídliště Kamechy (Brněnská drbna informovala). „Naším záměrem je také vybudovat novou tramvajovou trať ze Starého Lískovce ke kampusu Masarykovy univerzity v Bohunicích. Zde už současná kapacita autobusových a trolejbusových linek k univerzitnímu komplexu a fakultní nemocnici nestačí a zavedení tramvajové dopravy je jediným možným řešením,“ řekl investiční náměstek primátora Richard Mrázek.
Město počítá s tím, že na výstavbu nových tratí bude moci v nadcházejícím plánovacím období čerpat dotace z Evropské unie. „V operačním programu Doprava se s takovou možností počítá a my ji budeme chtít stoprocentně využít. Z vlastních zdrojů bychom totiž investice v řádech stamilionů korun nebyli schopni realizovat,“ uvedl Mrázek. Magistrát zároveň počítá s tím, že se bude ucházet o část nedočerpané dotace z plánovacího období let 2007 – 2014 a z Regionálního operačního programu Jihovýchod získá leště letos peníze na nákup nových vozidel MHD.
Foto: Jiří Prýgl
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.