Výstava aut na náměstí Svobody, které jsou opatřeny cenovkou, zmizí do zítřka. Dohodli se na tom zástupci společnosti Mototechna, jež auta vystavuje, organizátoři Meeting Brno a zástupci Městské části Brno-střed. Organizátoři festivalu Meeting Brno to uvedli na svých stránkách.
„Vážíme si názoru každého obyvatele, a protože všichni chceme pro Brno to nejlepší, rozhodli jsme se, že výstavu ve středu ukončíme. A to i přesto, že jsme se přímo na místě výstavy setkávali s mnoha pozitivními reakcemi," řekl koordinátor výstavy Mototechny Stanislav Gálik.
„Jsme rádi, že nám společnost vyšla vstříc a reflektovala naše požadavky,” komentovala ukončení výstavy Kateřina Dobešová z ÚMČ Brno-střed. o, že se prodejní výstava zánovních automobilů v centru uskutečnila, překvapivě vítají architekti a urbanisté.
Možnost vystavovat auta k prodeji zprostředkoval pro soukromou firmu spolek Meeting Brno. Jeho programová ředitelka Kateřina Tučková v prohlášení uvedla, že společnost Mototechna dotovala výstavbu Meeting Brno Pointu sumou 700.000 korun výměnou za možnost dočasné prezentace aut. Podle ní je taková forma spolupráce se soukromým sektorem pro kulturní festivaly žádoucí a nezbytná, protože nelze vše financovat z městských nebo státních dotací. Doplnila však, že si uvědomuje nevoli části veřejnosti, a proto bude chtít spolek s firmou najít řešení, jakým jiným způsobem výstavu umístit.
„Dočasná instalace aut na Náměstí Svobody a Moravském náměstí konečně rozproudila masivní celospolečenskou diskusi o způsobu využívání a fungování města. Diskuse předčila naše očekávání a je jasným vodítkem, jak upozornit na jevy, které se v našich městech odehrávají,” prohlásil za architekty Ondřej Chybík.
Podle něj se architekti a urbanisté posledních 25 let snaží opětovně otevírat diskusi o kvalitě a významu veřejného prostoru. „Marně. Výsledkem je lhostejnost většinové veřejnosti a prakticky nezájem o ulice, náměstí a parky, minimální snaha se do diskuse zapojit a společenským tlakem pozitivně ovlivnit fungování našich měst. Výsledkem jsou náměstí plná aut a zanedbané parky. Ulice v centrech našich měst, jsou nyní okupované těmi nejlevnějšími produkty a výlohami polepenými nevkusnými foliemi,” doplnil Chybík.
Diskuze nad prodejní výstavou v centru Brna by podle něj měla vyústit ve veřejnou debatu Brňanů, jak by mělo jejich město v budoucnu vypadat. „Stačí se podívat na Dominikánské náměstí, které je aut plné a slouží jako parkoviště. Podle reakcí veřejnosti se dosud zdá, že to nikoho netrápí,” vyjmenoval Chybík.
První veřejnou diskuzi nad vzhledem centra Brna architekti uspořádají na začátku září na Moravském náměstí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.