Přesunutí tramvajové zastávky do Plotní se přiblížilo. Projekt za miliardu bude znát zhotovitele

Foto MMB | Zdroj MMB, ČTK

Brno čeká zahájení přesunu tramvajové tratě z ulice Dornych na Plotní za více než miliardu korun. Dornych se tím uvolní pro hustou automobilovou dopravu, která bude v okolí Zvonařky plynulejší, naopak se zklidní Plotní ulice. Městská rada na úterním zasedání schválila vyhlášení druhého kola výběrového řízení na zhotovitele tohoto důležitého strategického projektu. Kvalifikační kritéria výběrového řízení splnili v prvním kole dva zájemci ze sedmi přihlášených. Ti budou nyní vyzváni k podání nabídky.

„Oblast v okolí Zvonařky a Dornychu se přeložením tramvaje do ulice Plotní a zkapacitněním přilehlých křižovatek stane průjezdnější pro automobilovou dopravu i MHD, ale také průchodnější pro chodce. Realizaci projektu plánujeme zahájit co nejdříve, jakmile bude vysoutěžen zhotovitel a jakmile to umožní zákonné lhůty. Stavět se začne až po dokončení výluky SŽDC na železnici, protože touto oblastí jezdí náhradní doprava na Dolní nádraží. Harmonogram koordinujeme také s pracemi ŘSD a Brněnských komunikací na ulici Hladíkova,“ uvedl náměstek primátora Richard Mrázek.

Dokončená stavba přinese několik zlepšení pro automobilovou dopravu i provoz tramvají a autobusů, snáze se budou v okolí Zvonařky pohybovat chodci. Pro auta se rozšíří ulice Dornych na tři až čtyři pruhy a díky odstranění tramvajové trati se výrazně zvýší kapacita křižovatky se Zvonařkou. Křížení ulic bude také přehlednější díky zrušení tramvajové smyčky. Z Plotní ulice zase zmizí tranzitní doprava, což ulehčí zdejším obyvatelům.  

Díky přeložce trati bude možné vystupovat z tramvaje přímo u autobusového nádraží a nebude nutné chodit dlouhým nadchodem. Tramvaj také projede rychleji na jih Brna. Pro autobusy vzniknou nové výjezdy z nádraží směrem na východ a na jih, nyní musí jet všechny přes jedinou křižovatku. 

Projekt „Tramvaj Plotní“ je výjimečný tím, že na něm úzce spolupracují 4 subjekty, které si mezi sebou poměrně rozdělily i náklady. Podílet se na něm spolu s městem Brnem bude Dopravní podnik města Brna, Teplárny Brno a ŘSD.

Přibližně polovinu investice zaplatí Brno, které zajistí stavbu páteřní infrastruktury a občanské vybavenosti (osvětlení, chodníky atd.). Část nákladů Dopravního podniku města Brna bude prostřednictvím ITI spolufinancována z evropských fondů. Na náklady Dopravního podniku města Brna se bude stavět tramvajová trať, na náklady Tepláren Brno nové teplovody a Ředitelství silnic a dálnic bude investovat do zkapacitnění komunikace I. třídy, tedy Velkého městského okruhu.

Podle připraveného projektu bude oblast ulic Plotní a Dornych vždy alespoň částečně průjezdná, připravena je také objízdná trasa přes nedávno zprovozněnou ulici s pracovním názvem Nová-Agrozet. Další informace jsou zveřejněny na webových stránkách, kde budou také průběžně aktualizovány.

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky projekt, Brno, doprava, tramvajová dráha, Ředitelství silnic a dálnic, Dopravní podnik města Brna, Teplárny Brno, Správa železniční dopravní cesty, Richard Mrázek, Ústřední autobusové nádraží Zvonařka

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.