Brno čeká zahájení přesunu tramvajové tratě z ulice Dornych na Plotní za více než miliardu korun. Dornych se tím uvolní pro hustou automobilovou dopravu, která bude v okolí Zvonařky plynulejší, naopak se zklidní Plotní ulice. Městská rada na úterním zasedání schválila vyhlášení druhého kola výběrového řízení na zhotovitele tohoto důležitého strategického projektu. Kvalifikační kritéria výběrového řízení splnili v prvním kole dva zájemci ze sedmi přihlášených. Ti budou nyní vyzváni k podání nabídky.
„Oblast v okolí Zvonařky a Dornychu se přeložením tramvaje do ulice Plotní a zkapacitněním přilehlých křižovatek stane průjezdnější pro automobilovou dopravu i MHD, ale také průchodnější pro chodce. Realizaci projektu plánujeme zahájit co nejdříve, jakmile bude vysoutěžen zhotovitel a jakmile to umožní zákonné lhůty. Stavět se začne až po dokončení výluky SŽDC na železnici, protože touto oblastí jezdí náhradní doprava na Dolní nádraží. Harmonogram koordinujeme také s pracemi ŘSD a Brněnských komunikací na ulici Hladíkova,“ uvedl náměstek primátora Richard Mrázek.
Dokončená stavba přinese několik zlepšení pro automobilovou dopravu i provoz tramvají a autobusů, snáze se budou v okolí Zvonařky pohybovat chodci. Pro auta se rozšíří ulice Dornych na tři až čtyři pruhy a díky odstranění tramvajové trati se výrazně zvýší kapacita křižovatky se Zvonařkou. Křížení ulic bude také přehlednější díky zrušení tramvajové smyčky. Z Plotní ulice zase zmizí tranzitní doprava, což ulehčí zdejším obyvatelům.
Díky přeložce trati bude možné vystupovat z tramvaje přímo u autobusového nádraží a nebude nutné chodit dlouhým nadchodem. Tramvaj také projede rychleji na jih Brna. Pro autobusy vzniknou nové výjezdy z nádraží směrem na východ a na jih, nyní musí jet všechny přes jedinou křižovatku.
Projekt „Tramvaj Plotní“ je výjimečný tím, že na něm úzce spolupracují 4 subjekty, které si mezi sebou poměrně rozdělily i náklady. Podílet se na něm spolu s městem Brnem bude Dopravní podnik města Brna, Teplárny Brno a ŘSD.
Přibližně polovinu investice zaplatí Brno, které zajistí stavbu páteřní infrastruktury a občanské vybavenosti (osvětlení, chodníky atd.). Část nákladů Dopravního podniku města Brna bude prostřednictvím ITI spolufinancována z evropských fondů. Na náklady Dopravního podniku města Brna se bude stavět tramvajová trať, na náklady Tepláren Brno nové teplovody a Ředitelství silnic a dálnic bude investovat do zkapacitnění komunikace I. třídy, tedy Velkého městského okruhu.
Podle připraveného projektu bude oblast ulic Plotní a Dornych vždy alespoň částečně průjezdná, připravena je také objízdná trasa přes nedávno zprovozněnou ulici s pracovním názvem Nová-Agrozet. Další informace jsou zveřejněny na webových stránkách, kde budou také průběžně aktualizovány.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.