Na zasedání brněnského zastupitelstva dnes stejně jako v červnu protestovalo několik obyvatel Štefánikovy ulice v Brně proti návrhu na její rekonstrukci. Z jedné z hlavních tepen vedoucích z centra města na sever se má téměř za půl miliardy korun stát městský bulvár s cyklostezkou. Ubude tam přes 100 parkovacích míst a na každé straně má být namísto dvou pruhů pro auta pouze jeden. Obyvatelům ulice to udělá ze života peklo, řekl zastupitelům zástupce občanů Zbyněk Krupica. Město bude s občany ještě jednat.
Lidé protestovali na zastupitelstvu s transparenty například nápisy: "Chceme jednání, ne diktát", "Ne cyklostezce Štefánikova", "Nechte žít Štefánikova" a podobně. Po červnovém protestu se setkali se zástupci města. "Schůzka se uskutečnila, ale s výsledkem nejsme spokojení. Předložili jsme konkrétní návrhy, aby byly dopady na občany co nejmenší. Nám ale ani nebylo přislíbeno, že se jimi bude někdo zabývat. Naopak jsme byli přesvědčovaní, že navrhované řešení je nejlepší," uvedl Krupica.
Primátor Petr Vokřál (ANO) novinářům řekl, že město bude dále s lidmi jednat. "Není to tak, že ignorujeme názor veřejnosti. Budeme revidovat jejich připomínky. Musíme si s nimi dohodnout, co všechno bude v dopravním profilu zakomponováno, protože všechno se tam prostě nevleze," řekl Vokřál.
Krupica uvedl, že lidé vědí, že je rekonstrukce potřebná, vadí jim ale úbytek parkovacích míst, snížení počtu pruhů pro auta a vybudování cyklostezky, která je v blízkých ulicích. Pokud by se cyklostezka nestavěla, mohly by se podle něj zachovat jízdní pruhy nebo parkoviště.
Nyní se v ulici parkuje kolmo a je tam zhruba 300 míst, po rekonstrukci by se mělo parkovat jinak a míst ubude. Vokřál však uvedl, že se situace v parkování zlepší. "Nyní se parkuje v místech zeleně, ve výmolech a je to zdevastované území," řekl Vokřál. Podle jeho náměstka Matěje Hollana (Žít Brno), který má na starosti dopravu, se bude město snažit najít s lidmi shodu. "Lidé si pouze hájí své zájmy. Bojí se, že by nemohli zaparkovat, ale bude tam tolik parkovacích míst, kolik dovolí normy. Situaci by mělo vyřešit rezidentní parkování, které zajistí dostatek míst pro rezidenty," dodal Hollan.
Proti současné verzi se v minulosti ohradil už i bývalý primátorův náměstek Robert Kotzian (ODS), který je předsedou spolu Brno+. Podle něj není velký úbytek parkovacích ploch nutný. Rekonstrukce Štefánikovy ulice by mohla začít v roce 2018. Potrvá asi dva a půl roku. Brno plánuje každý rok opravit jednu z důležitých tepen. Loni skončily práce v ulici Milady Horákové za více než 200 milionů korun a letos zhruba za stejnou částku v ulicích Horova a Minská. Brno plánuje kromě Štefánikovy opravit i Údolní, Veveří nebo Benešovu.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.