Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Kampaň Jezdím pro Brno ukazuje výhody alternativní dopravy

Brněnský magistrát podpořil kampaň Jezdím pro Brno. Jejím cílem je ukázat řidičům aut, že na kratší a střední trasy mohou po městě využít i alternativní dopravu, jakou je kolo, MHD či chůze.

Cílem je zlepšit ovzduší ve městě, ale i zdraví a kondici lidí, kteří jezdí po městě denně auty. Znečištění ovzduší má na svědomí auta ve městě z 80 až 90 procent, řekl dnes jeden z autorů kampaně Michal Šindelář.

Naopak ostatní druhy dopravy jsou k životnímu prostředí výrazně šetrnější. Už přes půl milionu lidí zhlédlo první z pěti propagačních videí, které ukazuje s nadsázkou, jaké věci se nemohou cyklistům na rozdíl od řidičů stát. "Druhé video viděla zhruba pětina lidí, ale tyto počty už ospravedlňují peníze, které na kampaň šly. Získala velkou marketingovou hodnotu, navíc propaguje Brno nejen v Česku, ale i v zahraničí," řekl Šindelář. Náklady na ni jsou 1,85 milionu korun, z čehož 80 procent zaplatit Státní fond životního prostředí a zbytek město.

Šindelář uvedl, že kolo má v městském provozu na krátké a střední vzdálenosti výhody v rychlosti, je levnější a navíc pro něj není potřeba hledat v centru parkovací místo. I proto lidí, kteří jezdí po Brně pravidelně, zejména po roce 2010, přibývá. "Svědčí o tom nejen denní pohled do ulic, ale i sčítání dopravy, které dělají Brněnské komunikace. Nárůst byl zřejmý i ze srovnání při sčítání lidu 2001 a 2011," řekl Šindelář.

Součástí kampaně bude kromě dalších videí i kontaktní kampaň, která vyvrcholí ve druhé půlce září při Evropském týdnu mobility a Dni bez aut. "Chceme lidem vysvětlovat výhody systému Park&Ride, chceme propagovat ohleduplnost na silnicích a chodnících. Chystáme také dopravní Pub kvíz či snídani v ulicích pro ty, kteří pojedou na kole," dodal Šindelář. Organizátoři také postupně rozdají cyklistům 1000 potahů na sedadla proti dešti či 1000 vějířů řidičům stojícím denně v kolonách v Brně.

I přes rostoucí zájem o městskou cyklistiku je Brno mezi uživateli hodnoceno jako jedno z nejméně přívětivých měst pro cyklisty, vyplývá z výzkumu Nadace Partnerství. "Jednoznačně největší brzdou většího rozvoje je strach o vlastní bezpečí, protože je potřeba sdílet prostor s intenzivní  automobilovou dopravou. I proto jezdí po Brně spíše lidé do 40 let a více muži než ženy," uvedl Šindelář. Na druhé straně má podle něj Brno jeden z nejlepších systémů MHD na světě. "Také se snažíme, aby lidé přemýšleli, když jezdí na kole, aby si vybírali méně frekventované cesty," řekl Šindelář. Proti přívětivým cykloměstům západní Evropy však v Brně stále chybí více infrastruktury, která by auta od kol oddělovala a předcházela tak kolizním situacím.

Zdroj: ČTK

Štítky Brno, doprava, cyklista, Státní fond životního prostředí, Nadace Partnerství, Česko, Evropský týden mobility, Západní Evropa

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Kampaň Jezdím pro Brno ukazuje výhody alternativní dopravy  |  Společnost  |  Zprávy  |  Brněnská Drbna - zprávy z Brna a Jihomoravského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.